کد خبر : 116857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
-

۲۸ مدرسه با ۱۴۴ کلاس در مازندران به بهره‌برداری رسید

۲۸ مدرسه با ۱۴۴ کلاس در مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش قائم آنلاین، دهمین روز مهرماه مصادف شد با افتتاح ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور که از این میزان سهم استان مازندران ۲۸ مدرسه و سهم نکا افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر این شهرستان بوده است. برهمین اساس مراسم استانی افتتاح این ۲۸ مدرسه که همزمان با مراسم کشوری برنامه‌ریزی شد در مدرسه

به گزارش قائم آنلاین، دهمین روز مهرماه مصادف شد با افتتاح ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور که از این میزان سهم استان مازندران ۲۸ مدرسه و سهم نکا افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر این شهرستان بوده است.

برهمین اساس مراسم استانی افتتاح این ۲۸ مدرسه که همزمان با مراسم کشوری برنامه‌ریزی شد در مدرسه مسکن مهر نکا و با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیران کل آموزش و پرورش و توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اقدامات شایسته صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش در دوره‌های مختلف، اظهار کرد: این اقدامات باید استمرار یافته و تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این نهاد هم از نظر نرم‌افزاری و هم از لحاظ زیرساختی بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی افزود: در این راستا ساخت و تهیه فضاهای آموزشی با ایمنی بالا، استاندارد لازم، کارآمدی و البته زیبایی قابل تعریف است که تاکنون نیز تلاش برای خدمت بیشتر مانند سایر حوزه‌های خدمتی به مردم در بخش‌های مختلف بوده است.

این مسئول زیرساخت‌ها را دارای اهمیت بالایی برشمرد و تصریح کرد: افتتاح چهار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت برای مازندران عزم دولت در استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مختلف این استان را نشان می‌دهد.

قربانعلی شیرزاد مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس مازندران نیز در این مراسم با اشاره به تلاش خیران برای تأمین زیرساخت‌های استان، خاطرنشان کرد: تلاش و همت خیران در کنار دستگاه‌های دولتی شهرستانی و استانی برای ساخت و تجهیز مدارس و پروژه‌های آموزشی و پرورشی قابل تقدیر است.

وی افزود: خیران و نیکوکاران در ساخت و نوسازی بسیاری از بخش‌ها و فضاهای آموزشی شرکت داشته‌اند به‌گونه‌ای که از میان ۲۸ مدرسه افتتاح شده توسط آموزش و پزورش استان نیز ۱۷ مدرسه به همت خیران اجرایی شده است.

این مسئول بیان کرد: برای ساخت این ۲۸ پروژه که ۲۲ مدرسه با ۱۴۴ کلاس درس و ۶ طرح پرورشی را شامل می‌شود در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

در ادامه عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز تلاش برای فضاسازی مناسب دانش‌آموزان از وظایف مهم این نهاد برشمرد و تأکید کرد: در این زمینه کارهای مهمی صورت گرفته و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول درمورد پروژه مدرسه مسکن مهر نکا، اضافه کرد: مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه مسکن مهر نکا بنابر نیاز مبرم مردم ساکن در این منطقه به یک مدرسه استاندارد با زیربنایی درحدود دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتباری در حدود سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

شایان ذکر است که عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر نکا از سال ۱۳۹۲ در پلاک ۱۲۷ منطقه مسکن مهر آغاز شد که به مساحت دو هزار ۲۰۰ متر متر مربع با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران پس از پنج سال در مهرماه ۹۷ به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین بنابر اعلام فرماندار نکا، از اعتبار سه میلیاردی در نظر گرفته شده برای ساخت و تجهیز و مدرسه مسکن مهر این شهرستان، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستانی و مابقی از استان بوده است.

این مدرسه در دو شیفت صبح و بعدازظهر برای مقاطع ابتدایی اول تا ششم پسرانه به نام مرحوم یدالله حجتی و دخترانه به نام معلم شهید سید رحمان علوی در نظر گرفته شده که در مجموع ۲۸۰ دانش آموز دختر و پسر در آن به تحصیل علم مشغول می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − سه =