کد خبر : 116733
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۲۰
-

رد درخواست بازرسی هسته‌ای ایران

رد درخواست بازرسی هسته‌ای ایران

به گزارش قائم آنلاین، سردار غلامحسین غیب پرور در نشست خبری مرحله دوم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی به بیان توضیحاتی درباره تجمع سراسری بسیجیان در تهران پرداخت وتصریح کرد که در تجمع سراسری روز پنج شنبه بسیجیان در تهرادن به دشمنان می‌گوییم که چشم تان کور، ما با امید به انقلاب اسلامی دومین چهل سالگی

به گزارش قائم آنلاین، سردار غلامحسین غیب پرور در نشست خبری مرحله دوم رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی به بیان توضیحاتی درباره تجمع سراسری بسیجیان در تهران پرداخت وتصریح کرد که در تجمع سراسری روز پنج شنبه بسیجیان در تهرادن به دشمنان می‌گوییم که چشم تان کور، ما با امید به انقلاب اسلامی دومین چهل سالگی انقلاب را هم جشن خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور  با بیان اینکه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک مصاف بین ایران و آمریکا بود، گفت: برخورد سایر کشورها نشان داد ایران در چه جایگاه‌ منطقی قرار گرفته است. وی ادامه داد: به کشور فشار روانی وارد می‌کنند و عده‌ای هم از این فشار روانی سوء استفاده می‌کنند،‌اما برنامه‌ریزی درستی که انجام شده این مشکلات حل می‌شود. بخاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می کنم.

اسحاق جهانگیری همچنین در این مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس ۱۴۴ مدرسه با ۴۳۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان را افتتاح و تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به کانون اصلی توسعه تبدیل می‌شود.

رحمانی فضلی نیز  در جلسه هماهنگی ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به تلاطم غیر واقعی بازار ارز و سکه تصریح کرد: با تصمیمات مناسبی که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته شد، شاهد سامان‌یابی وضعیت بازار و سیر نزولی قیمت ارز و سکه خواهیم بود و صاحبان تریبون مصالح عمومی را در نظر داشته باشند و همسو با سیاست‌های شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اقدام کنند.

در همین رابطه مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با پیش بینی کاهش نرخ دلار تا ۸-۹ هزار تومان گفت: نرخ دلار در بدبینانه‌ترین حالت روی ۱۰ هزار تومان متوقف خواهد شد.

گفت‌وگوی تفصیلی با علی یونسی

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌ها در بخشی از این مصاحبه تاکید کرد: هیچ مقامی، هیچ فرهیخته و دانشمند و هنرمند برجسته‌ای به دلیل قومیتش نباید محدودیت داشته باشد،‌ بلکه باید بتواند پیشرفت کند. ما بر این موضوع اصرار داریم که نباید چنین اتفاقی رخ دهد و حتی لازم است که تبعیض مثبت داشته باشیم و در شرایط برابر،‌ به نفع آنان عمل کنیم. حجت الاسلام و المسلمین یونسی در بخش دیگری نیز خاطرنشان کرد: گروه‌های اطلاعاتی به کارها و اقدامات حاشیه‌ای و غیراطلاعاتی سرگرم نشوند، به مسائل جناحی و اقتصادی و سیاسی ورود نکنند. اینگونه امور قطعا برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی سم مهلک است.

دست احمدی‌نژاد به نشان کدام پیروزی بالا آمده است؟

جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و روسای سه قوه و با ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد؛ جلسه‌ای معمولی مثل سایر جلسات مجمع. اما انگار قرار است جلسات مجمع هر بار یک حاشیه داشته باشد که ربطی به محمود احمدی‌نژاد پیدا می‌کند. این هفته اما رئیس پیشین دولت که کنار مجید انصاری و دری‌نجف‌آبادی نشسته بود، با دیدن دوربین‌ها دست خود را به علامت پیروزی بالا آورد تا در چند نمای مختلف این حرکت او ثبت شود.

سفیر ایران در انگلستان با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه از نمایندگان خواست که با تکمیل فرایند FATF روند تثبیت واقعی نرخ ارز و از بین رفتن حباب ساختگی را در بازار تداوم ببخشند. موضوعی که واکنش محمود صادقی، عضو فراکسیون امید را در پی داشت و او هم از رای مثبت اکثریت نمایندگان مجلس به لایحه CFT خبر داد.

احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز با بیان اینکه مجلس فردا وارد بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانیسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نمی‌شود گفت: احتمالا این لایحه (CFT)  هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

همچنین جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با تصویب لوایح چهارگانه مربوط به FATF در مجلس، گفت: مخالفان FATF با بد و بیراه گفتن نمی‌توانند ما را از رای‌مان منصرف کنند.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس پیشنهاداتی برای جلوگیری از تکرار حادثه مشابه حمله تروریستی اهواز مطرح شد گفت که ان‌شاءالله مجلس و دولت این پیشنهادات را پیگیری خواهند کرد.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به این جلسه با حضور وزرای مربوطه و مسئولین امنیتی گفت کهقصور در حادثه تروریستی اهواز قطعی است و در این راستا با تعدادی از مقصرین برخورد شده و تعدادی دیگر به دادگاه معرفی شدند.

وزیر امور خارجه ایران درباره آینده روابط تهران و واشنگتن گفت: ما در دنیای احتمالات زندگی می‌کنیم و هیچ چیز غیرممکن نیست اما برای داشتن روابط شما باید مبنایی داشته باشید که از قبل ساخته شده است. محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به این سوال که آیا باب (مذاکرات با آمریکا) هنوز باز است، اظهار داشت:‌در صورت فراهم بودن شرایط لازم برای مذاکرات من احتمال گفت‌وگو را رد نمی‌کنم. این شرایط عبارت است از قابل اتکا بودن (طرف مقابل). وی  ادامه داد: اول از همه باید بگویم که ما عصبانی نیستیم اگر قرار باشد به راه‌حلی دست یابیم شما باید بتوانید آن را بر مبنای چیزی که دارید بنا کنید.

ایران و آمریکا در انتظار یک رای

دیوان بین‌المللی دادگستری ظهر روز چهارشنبه ، قرار خود را در مورد شکایت ایران از آمریکا در ارتباط با تصمیم دولت واشنگتن در اعمال مجدد تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه علیه تهران ، متعاقب تصمیم ۸ می ۲۰۱۸ دولت آمریکا مبنی بر خروج یک طرفه از برجام را صادر می‌کند .

آمانو با رد درخواست نتانیاهو برای بازرسی هسته‌ای ایران توسط آژانس  در پاسخ به درخواست نتانیاهو مبنی بر بازرسی از آنچه که “تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ ایران” خوانده شده بود، اعلام کرد که اطلاعات ارائه داده شده را نمی‌پذیرد.

یک رسانه عراقی اعلام کرد که یک عنصر بلند پایه داعش در حمله انتقامی سپاه به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز به هلاکت رسیده است.این شبکه عراقی نوشت: ابو علی المشهدانی مسئول امنیت داعش در موصل است که با هدف قرار دادن یک مقر برای داعش در نزدیکی مدرسه السوسه توسط سپاه ایران به هلاکت رسیده است.

همچنین یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: نتایج این انتخابات در آینده سیاسی منطقه اقلیم کردستان عراق وهمچنین تعیین نوع اداره و رهبری این منطقه تاثیرگذار است. اردشیر پشنگ افزود: دو انتخابات پارلمانی عراق در بهار و پارلمانی اقلیم کردستان در پاییز امسال، نشان داد همچنان بارزانی و حزبش قدرت اول در شمال عراق هستند و به نوعی انتخابات روز یکشنبه تثبیت احیای بارزانی پس از حوادث سال گذشته بود.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر  از رسیدگی به لوایح الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − هشت =