کد خبر : 116652
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
-

صادرات ۲۷۹ هزار تن کالا از بندر امیرآباد

صادرات ۲۷۹ هزار تن کالا از بندر امیرآباد

به گزارش قائم آنلاین، سیاوش رضوانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹ هزار و ۲۸۵ تن در مدت مشابه سال قبل، با ۱۲ درصد  افزایش به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید. وی با بیان اینکه بنادر آکتائو، آستراخان،

به گزارش قائم آنلاین، سیاوش رضوانی در گفت‌وگو ، اظهار کرد: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹ هزار و ۲۸۵ تن در مدت مشابه سال قبل، با ۱۲ درصد  افزایش به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید.

وی با بیان اینکه بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا مقصد تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند، افزود: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات طی این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لوازم خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان این که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در نیمه نخست امسال است، تصریح کرد: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی شش ماه نخست سال‌جاری با ۲۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید با افزایش صادرات مجموعه این محصولات از ۷۶۴ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۸ تن در ۶ ماه نخست امسال، شاهد رشد چشمگیر ۱۹۴ درصدی بودیم.

رضوانی بیان کرد: صادرات پارچه و الیاف و منسوجات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از ۱۳ تن در ۱۸۶ روز ابتدایی سال گذشته به ۶۱ تن در ۶ ماه ابتدایی امسال رسید.

وی برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یکی از اقدامات مهم در افزایش صادرات از این بندر برشمرد و تاکید کرد: پس از برگزاری این همایش مهم بین‌المللی، شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و درخواست فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و بخش‌های دولتی این کشورها بودیم که این تعاملات همچنان ادامه دارد و افزایش خواهد یافت.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان متذکر شد: با بهره‌برداری از برخی زیرساخت‌ها مانند اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر، میزان صادرات از بندر امیراباد به کشورهای همسایه با رشد چشمگیری مواجه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + شانزده =