کد خبر : 116624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
-

تشریح وضعیت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خدمات تغذیه‌ای

تشریح وضعیت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خدمات تغذیه‌ای

به گزارش قائم آنلاین، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو ، ضمن بیان این مطلب گزارشی از رتبه‌بندی فضای کالبدی دانشگاه‌های دولتی ارایه داد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از نظر فضای کالبدی (آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری و مکان‌های جانبی) بود که در این راستا فضای فیزیکی، تجهیزات و

به گزارش قائم آنلاین، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در گفت‌وگو ، ضمن بیان این مطلب گزارشی از رتبه‌بندی فضای کالبدی دانشگاه‌های دولتی ارایه داد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از نظر فضای کالبدی (آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری و مکان‌های جانبی) بود که در این راستا فضای فیزیکی، تجهیزات و بهداشت مورد بررسی دقیق قرار گرفت که بر اساس آن ۱۵ آشپزخانه در رتبه ۱، ۴۱ آشپزخانه در رتبه ۲، ۱۰۷ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار گرفتند که در مجموع وضعیت ۱۶۳ آشپزخانه دانشگاه‌ها ارزیابی شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح فوق ۴۹ سالن غذاخوری در رتبه۱، تعداد ۱۸۸ سالن در رتبه ۲ و ۸۶ سالن در رتبه ۳ قرار گرفتند. همچنین ۲۶ مکان جانبی سالن‌های غذاخوری در رتبه ۲۶، ۴۰ مکان در رتبه ۲ و ۷۰ مکان نیز در رتبه ۳ قرار گرفتند.

یزدان‌مهر گفت: مدیریت برون سپاری( برون سپاری خرید مواد اولیه، برون سپاری پخت و پخش غذا)،‌ اجای فرایندها و رعایت قوانین شامل برنامه غذایی و رعایت ارزش تغذیه‌ای، رعایت آنالیز غذایی، بهینه سازی الگوی مصرف و نیروی انسانی و در نهایت بررسی سیستم‌های کنترلی از دیگر شاخص های رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی سازی آنها بود که از طرف صندوق رفاه دانشجویان مورد توجه قرار گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال فضای ۱۶۵ آشپزخانه دانشگاه در طرح ارتقا و صنعتی سازی قرار گرفتند که در آن تعداد ۴۸ آشپزخانه در رتبه ۱، تعداد۸۶ آشپزخانه در رتبه ۲ و ۳۱ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار داشتند.

یزدان‌مهر ادامه داد: بر اساس طرح ارتقا و صنعتی سازی فضا و تجهیزات آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها که در تابستان امسال اجرا شد تجهیزات ۲۱ آشپزخانه در رتبه ۱، تعداد۳۰ آشپزخانه در رتبه ۲ و ۱۱۰ آشپزخانه نیز در رتبه ۳ قرار دارند در مجموع تجهیزات ۱۶۱ آشپزخانه ارتقا یافتند.

مشاور وزیر علوم در پایان از ایجاد ۴۴ رستوران مکمل در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این رستوران‌ها به منظور تنوع و توسعه روش‌های ارائه خدمات تغذیه، کاهش بار اجرایی مسئولان دانشگاهی در تغذیه دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمد برای دانشگاه صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 17 =