کد خبر : 116507
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
-

نباید در مدیریت دماوند غافلگیر شویم

نباید در مدیریت دماوند غافلگیر شویم

به گزارش قائم آنلاین، علی نبیان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند بر مدیریت یکپارچه این اثر ملی تاکید و عنوان کرد: حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است که این مهم، در سایه تعامل، هم‌افزایی و همگرایی محقق می‌شود. وی با اشاره به اینکه با

به گزارش قائم آنلاین، علی نبیان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند بر مدیریت یکپارچه این اثر ملی تاکید و عنوان کرد: حفاظت از قله دماوند یک وظیفه همگانی است که این مهم، در سایه تعامل، هم‌افزایی و همگرایی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کم آبی استان و تغییرات اقلیمی، چنانچه برداشت‌ها از منابع طبیعی افزایش یابد، بسیار متضرر می‌شویم؛ افزود: نظارت بر مسائل این بخش باید تشدید و برنامه‌های حفاظتی و نظارتی باید بر قله دماوند بر اساس آخرین اطلاعات صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد: پایش مستمر از مسائل و داده‌های موجود در دماوند صورت گیرد تا برنامه‌های نظارتی و حفاظتی دقیق و موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید نسبت به رخدادهای آینده جلوتر باشد و نباید در مدیریت دماوند غافلگیر شویم، تصریح کرد: هرگونه برداشت غیرمجاز و تعدی به منابع طبیعی و حیات وحش از سوی افراد بومی، گردشگران و مسافران خلاف قانون است و باید با متخلفان، برخورد قانونی صورت گیرد.

نبیان با اشاره به اینکه به موضوع صیانت و حفاظت از قله دماوند باید نگاه فرابخشی داشته باشیم، اظهار کرد: نمی‌توان همه غفلت‌های احتمالی در این حوزه را به صورت دفعی و فوری جبران کرد و گام به گام و با برنامه ریزی باید اقدام کنیم.

رئیس کارگروه حفاظت و مدیریت اثر طبیعی ملی دماوند با بیان این که مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز از منویات مقام معظم رهبری و جزو تکالیف ماست، گفت: برخورد درست با زباله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نباید فراموش کنیم طبیعت، منزل ماست و همه وظیفه داریم در حفاظت و پویایی آن تلاش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =