کد خبر : 116302
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
-

لاستیک‌های جدید در راه مازندران

لاستیک‌های جدید در راه مازندران

به گزارش قائم آنلاین، طی روزهای اخیر، شایعاتی در خصوص آغاز موج جدیدی از اعتراضات و اعتصابات رانندگان کامیون در سطح کشور منتشر شد که علت اصلی آن‌ افزایش محسوس قیمت لاستیک و قطعات یدکی مطرح شده است. بر اساس این گزارش، هر چند بخشی از مشکلات کامیون‌داران در دست حل و فصل و بخشی

به گزارش قائم آنلاین، طی روزهای اخیر، شایعاتی در خصوص آغاز موج جدیدی از اعتراضات و اعتصابات رانندگان کامیون در سطح کشور منتشر شد که علت اصلی آن‌ افزایش محسوس قیمت لاستیک و قطعات یدکی مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، هر چند بخشی از مشکلات کامیون‌داران در دست حل و فصل و بخشی هم هنوز مرتفع نشده است، اما وجود مشکلات به‌حق رانندگان که انصافا شرایط را برای آنان سخت و گاه بدون صرفه کرده است، دلیل موجهی برای اعتصاب و اخلال در نظام توزیع کالا و به بار آمدن مشکلات جدیدتری نیست.

در این باره محمدعلی فرجی رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر مشکلی در حمل و نقل درون استانی نداریم و بعضا گاهی مشکلاتی در سرویس‌های برون استانی وجود دارد که در حال حاضر با پشتیبانی نیروهای انتظامی، امنیت برقرار است.

وی افزود: مشکلی در حمل‌و نقل نداریم و تردد و بارگیری کامیون‌ها در تمامی نقاط استان در حال انجام و طبق روال عادی در پیش است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران با تایید مطالبه به‌حق رانندگان در خصوص قیمت سرسام‌آور لاستیک خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸ هزار لاستیک به ۴ استان از جمله مازندران تخصیص داده شده است که در حال تهیه و خرید لاستیک مورد نیاز برای استان هستیم که به‌زودی به مازندران خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: اگرچه لاستیک ها محدود و نیازها زیاد است، اما بر اساس یک نیاز سنجی درصدد تقسیم و توزیع عادلانه هستیم.

فرجی با بیان اینکه هیچ‌گونه اعتصابی در استان مازندران از سوی کامیون‌داران صورت نگرفته است، تصریح کرد: اعتصاب کنندگان راننده نیستند بلکه راننده نماهایی هستند که در شرایط فعلی بدنبال گرفتن ماهی از آب آلوده با شرایط اقتصادی فعلی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با جلسات مفید و مطلوب برگزار شده طی روزهای اخیر در سطح استان که در راستای کمک به حل و فصل مشکلات کامیون‌داران انجام شده است، به‌زودی زود شاهد رفع این مشکلات باشیم.

احمد آفرین محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در این‌باره به خبرنگار ما گفت: ناوگان حمل‌ونقل مازندران جزو بهترین ناوگان‌های حمل‌ونقل در سطح کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه یک سری مطالباتی از سوی رانندگان کامیون مطرح شده است و متقاضی ترتیب اثر این مطالبات هستند؛ اما حمل بار در تمامی جاده‌های استان طبق روال گذشته، عادی و در حال انجام است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در حال رایزنی و حل و فصل مطالبات رانندگان هستیم که در این راستا، این سازمان در حال تعیین سهم کشوری مازندران از سری جدید لاستیک‌های تخصیص یافته و نهایتا خرید و تحویل حواله‌ای آن به رانندگان استان است.

به گفته محمدزاده، توزیع لاستیک حواله‌ای میان رانندگان کامیون در حال انجام است که با رایزنی‌های انجام شده، بنا است تا با قدرت و ظرفیت عرضه بیشتری ادامه یابد تا پاسخگوی بخش بیشتری از مطالبات رانندگان استان باشد.

هر چند از یک‌سو در شرایط فعلی از رانندگان کامیون در سراسر کشور توقع نمی‌رود که با انجام اعتصابات، خللی در چرخه حمل‌ونقل و نیز عواقب متاثر از این امر و نیز بر هم زدن آرامش در سطح کشور کنند که تبعات سوء فراوانی را هم بدنبال خواهد داشت اما از سوی دیگر از مسئولان امر انتظار می‌رود که مجدانه پیگیر حل و فصل مطالبات به‌جا مانده کامیون‌داران باشند، تا امهال و کوتاهی و یا غفلت مسئولان زمینه‌ساز مشکلات این‌گونه در کشور نشده وبیشتر از بیش شاهد همدلی میان مزدم و مسئولان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =