کد خبر : 116242
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
-

قیام امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود

قیام امام حسین(ع) یک انقلاب سیاسی بود

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام امینی امشب در مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیئت انصار المهدی(عج) رامسر که در مسجد نارنجبن برگزار شد با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا یک جنگ نظامی نبود بلکه یک انقلاب سیاسی بود اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) با ۷۰ هزار نیروی جنگی هم به کربلا می آمد

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام امینی امشب در مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیئت انصار المهدی(عج) رامسر که در مسجد نارنجبن برگزار شد با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا یک جنگ نظامی نبود بلکه یک انقلاب سیاسی بود اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) با ۷۰ هزار نیروی جنگی هم به کربلا می آمد و می جنگید، آنقدر تاثیر نداشت که حضرت علی اصغر شهید شد که در واقع یکی از حقایق انقلاب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موضوع شهادت اهل بیت بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک بخش مهم دیگر از حادثه عاشورا، اسارت اهل بیت(ع) بود افزود: یک فایده مهم در موضوع اسارت، رساندن پیام حادثه کربلا بود که اگر نبود موضوع کربلا ابتر می ماند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر حضرت خدیجه در کنار حضرت محمد(ص) نبود انقلاب رسول الله ابتر می ماند تصریح کرد: در کنار حرکت حضرت علی(ع) نیز اگر حضرت فاطمه(س) نبود امروز حقانیت حضرت علی به گوش نمی رسید و در کنار امام حسین(ع) نیز حضرت زینب همین جایگاه را ایفا کرد.

امینی نقش عنصر “پیام رسانی” و “مظلومیت” را در حادثه کربلا برجسته و اساسی دانست و افزود: اولین فلسفه ی اسارت اهل بیت پیام رسانی حادثه عاشورا بود.

وی با بیان اینکه بنی امیه بعد از حادثه کربلا به دنبال بایکوت خبری عاشورا بود بیان داشت: یکی از احمقانه ترین کارهای یزید به اسارت بردن اهل بیت(ع) بود که باعث افشای ماهیت بنی امیه و یزید شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) با افشاگری و بیان حقیقت واقعه عاشورا، نقشه های یزید را برملا کردند خاطر نشان کرد: بعد از خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، معادلات یزید بهم ریخت و کار به جایی رسید که اطرافیان یزید نیز به یزید اعتراض می کردند.

وی با بیان اینکه کنار زدن نقاب دینی بنی امیه، از دیگر ثمرات عاشورا و اسارت اهل بیت در شام بودگفت : وقتی بچه شیرخواره را با تیر زدند، نقاب دین داری بنی امیه کنار رفت و در حقیقت عنصر مظلومیت امام حسین(ع) نیز در این موضوع مطرح است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =