کد خبر : 116293
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
-

تور صیادان مازندرانی از نیمه مهرماه در خزر پهن می‌شود

تور صیادان مازندرانی از نیمه مهرماه در خزر پهن می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌الله محمدزاده ظهر امروز در گردهمایی مدیران تعاونی‌های پره مازندران که در اداره کل شیلات استان برگزارشد، گفت: صیادان مازندرانی امسال از ۱۵ مهرماه صید در دریا را آغاز می‌کنند. وی افزود: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی سازمان شیلات ایران، صیادان پره مازندرانی می‌توانند ۵ روز زودتر از سنوات

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌الله محمدزاده ظهر امروز در گردهمایی مدیران تعاونی‌های پره مازندران که در اداره کل شیلات استان برگزارشد، گفت: صیادان مازندرانی امسال از ۱۵ مهرماه صید در دریا را آغاز می‌کنند.

وی افزود: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی سازمان شیلات ایران، صیادان پره مازندرانی می‌توانند ۵ روز زودتر از سنوات قبل تورهای صیادی را در دریا پهن و برای صید اقدام کنند.

مدیرکل شیلات مازندران ضمن تشکر از رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی از سوی جامعه صیادی استان، از نقش مشارکتی جامعه صیادی در کنار شیلات مازندران در تکثیر و رهاسازی بچه ماهی در دریا و بازسازی ذخایرآبزیان یاد و عنوان کرد: دریای خزر همچون استخری است که هرچه در آن کاشته شود و محافظت شود، به همان میزان برداشت خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: امسال با مشارکت جامعه صیادی، حدود ۹۰ میلیون قطعه بچه ماهی به روش تکثیر مصنوعی و همچنین شیل‌گذاری به‌منظور توسعه پایدار صید و صیادی در دریا رهاسازی شده است که امیدواریم این‌گونه اقدامات بتواند بسترهای لازم را برای رونق صید و صیادی فراهم کند.

محمدزاده در ادامه آسیب شناسی جامعه صیادی اعم از مواردی نظیر تعدیل صیادان، کاهش نرخ بیمه و محاسبه شغل صیادان به عنوان شغل سخت و زیان آور را مهم برشمرد و بر پیگیری مسائل و مشکلات صیادان مازندرانی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال، دو هزار و ۸۷۵ تن محصولات شیلاتی، اعم از خاویار پرورشی، گوشت ماهیان خاویاری، ماهی قزل آلا و کیلکا به ارزش ۱۲ میلیون دلار به کشورهای هدف صادرشده است.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان سخنانش، از نقش یگان حفاظت منابع آبزیان در مبارزه با صیادان غیرمجاز تشکر و اذعان کرد: حجم کشفیات یگان در ماهی‌های غضروفی و استخوانی ۲۵ درصد و دام ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

گفتنی است در بخش دیگری از این گردهمایی، سیدمحمد رضوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های صیادی پره مازندران بیان کرد: اتحادیه ماهیگیران پره مازندران در کنار شیلات مازندران در امر تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان به روش شیل‌گذاری و همچنین استفاده از اراضی جایگاه‌های پره، درسال ۹۶-۹۷ در ۱۴ رودخانه و ۹ جایگاه پره نقش موثری ایفا کرده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت آلات و ادوات صیادی متذکر شد: انتظار جامعه صید و صیادی این‌است که مشکلات بیمه‌ای صیادان، همچنین مشکل ویژه صید و صیادی در منطقه میانکاله باحمایت مسئولان حل‌وفصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =