کد خبر : 116135
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
-

کسب مدال بعد از ۵۲ سال کار بزرگی بود

کسب مدال بعد از ۵۲ سال کار بزرگی بود

به گزارش قائم آنلاین، شاید هیچ کس باور نمی‌کرد تیم ملی پینگ‌پنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا در حضور بزرگان این رشته بتواند مدال بگیرد. بعد از ۵۲ سال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته پینگ‌پنگ توسط نوشاد عالمیان و با سرمربی‌گری مرد بااخلاق پینگ‌پنگ کشور صاحب مدال برنز شد. با جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی بااخلاق

به گزارش قائم آنلاین، شاید هیچ کس باور نمی‌کرد تیم ملی پینگ‌پنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا در حضور بزرگان این رشته بتواند مدال بگیرد.

بعد از ۵۲ سال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته پینگ‌پنگ توسط نوشاد عالمیان و با سرمربی‌گری مرد بااخلاق پینگ‌پنگ کشور صاحب مدال برنز شد.

با جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی بااخلاق تیم ملی و مردی از دیار کردستان که این افتخار بزرگ بدون شک مدیون زحمات ایشان است مصاحبه‌ای انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

لطف‌الله‌نسبی معتقد است، در حال حاضر که پینگ‌پنگ ایران در دسته یک جهان قرار دارد این امکان فراهم شده که بیشتر از قبل به رقابت با تیم‌های قدرتمند جهان بپردازیم.

فارس: بعد از ٥٢ سال مدال برنز آسیا با مربیگری شما را کسب کردیم، فکر می‌کنید بتوان این مدال را تکرار و یا حتی خوش‌رنگ‌تر کرد؟

کسب این مدال آن هم بعد از ۵۲ سال کار بسیار بزرگی بود که خوشبختانه در دوره مربیگری بنده اتفاق افتاد و باید واقع‌بینانه به نتایجی که در آینده کسب خواهد شد نگاه کرد یعنی اینکه باید توجه داشت که در قاره آسیا که بزرگترین و توانمندترین کشورهای حاکم بر این رشته در آن قرار دارند کسب مدال و یا پیش‌بینی کسب آن بسیار مشکل است اما واقعا باید با هدف‌گذاری تکرار و ارتقا رنگ مدال پیش رفت و نباید به این مدال بسنده کرد.

از حالا به بعد کار بسیار مشکل‌تر خواهد شد چراکه توقع از این رشته بالاتر رفته است، هیچ کسی تصور نمی‌کرد که ما صاحب مدال شویم اما بنده شخصا از انجام دادن کارهای سخت لذت می‌برم و اصولا انجام کاری که همگان بتوانند انجام دهند جاذبه زیادی برایم ندارد.

فارس: برای تکرار چنین موفقیت‌هایی و رسیدن به مدال‌های بهتر چکار باید کرد؟

پس از این سدشکنی و کسب مدال تداوم بخشیدن به آن بسیار مشکل‌تر از کسب مدال خواهد بود، برنامه‌ریزی مدون چندین ساله، ارتقای کیفیت لیگ، ایجاد انگیزه برای مربیان و بازیکنان ملی برای ادامه راه، داشتن ارتباطات وسیع بین‌اللملی، توجه ویژه به بحث آمادگی جسمانی، برگزاری اردوهای مداوم با تمرینات مناسب، اعزام‌های مناسب بین‌المللی، رسیدگی به رده‌های پایه و فراهم آوردن سازوکارهایی برای خرید وسایل و تجهیزات ارزان‌قیمت می‌توانند به تکرار و ارتقا رنگ مدال رشته پینگ‌پنگ کشورمان کمک کنند.

فارس: قبل از شروع مسابقات جاکارتا، آیا تصور کسب مدال را داشتید؟

همچنان که قبلا هم عرض کردم پیش‌بینی کسب مدال بسیار سخت و حتی غیرقابل تصور بود به ویژه که نوشاد هم در بخش تیمی مسابقات، نمایش دلچسبی نداشت اما با توجه به خصوصیات شخصیتی نوشاد و همچنین شیوه بازی او، گاهی شاهد انجام کارهای سخت در شرایط غیرعادی از او بوده‌ایم و این اتفاق در جاکارتا هم افتاد و هرچه مسابقات انفرادی به جلو می‌رفت نوشاد هم بهتر ظاهر می‌شد.

اوج کار نوشاد پیروزی در برابر حریفی از کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی بود، او در این بازی در حالیکه در گیم هفتم با امتیاز ۱۰ بر ۸ عقب بود توانست بازی را به تساوی بکشد و در حالیکه ۱۱ بر ۱۰ و ۱۲ بر ۱۱ از حریف عقب بود توانست در نهایت بازی را ۱۴ بر ۱۲ به نفع خود به پایان برساند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

در برابر حریف هنگ‌کنگی کاملا اطمینان داشتم که بازی را برنده خواهد شد چون قبلا هم در مسابقات کاپ آسیا در برابر این ورزشکار پیروز شده بود و بنده هم شناخت کافی و وافی از بازی حریف داشتم و چندین بار نوشاد و نیما را در برابر این حریف کوچ کرده بودم بنابراین با فکر و روانی آسوده و مطمئن به بازی در برابر این حریف هنگ‌کنگی رفتیم و خوشبختانه نوشاد بازی را چهار یک به نفع خود به پایان برد و کسب مدال برنز را قطعی کرد.

فارس: آیا کسب مدال در بخش تیمی هم متصور است؟

در همین مسابقات اگر نوشاد در برابر تیم ژاپن از پنج گیمی که نتیجه آن ۱۰ بر ۱۰ بود می‌توانست دو گیم را به نفع خودش ثبت کند احتمال کسب مدال در رده تیمی هم داشتیم چرا که در دور بعد با تیم هند روبرو می‌شدیم که توان بردن این تیم را هم داشتیم.

در حال حاضر که در دسته یک جهان قرار داریم این امکان فراهم شده که بیشتر از قبل به رقابت با تیم‌های قدرتمند جهان بپردازیم و فکر می‌کنم که کسب مدال در رده تیمی هم محقق شود همچنانکه شاهد بودیم که تیم جوانان با غلبه بر تیم کره جنوبی توانست مدال برنز آسیا را کسب کند.

فارس: بعد از حضور شما در تیم ملی شاهد موفقیت‌های زیادی بودیم، مهم‌ترین عوامل این موفقیت چه چیزی بوده است؟

نظم و انضباطی که در اردوها حاکم شد کمک بسیاری کرد که هر فردی وظایف خود را بشناسد و به آنها عمل کند. مربی در جایگاه خود و بازیکن در جایگاه خود وظایف خود را انجام می‌دادند شاید این وظایف در دوران پیش از بنده کمی دستخوش تغییر شده بود.

انجام تمرینات مناسب در اردوهای تمرینی و حضور مستمر و مداوم در رویدادهای بین‌المللی که با پشتیبانی بسیار خوب و عالی فدراسیون انجام شد تلاش، جدیت و پشتکار ورزشکاران در اردوها و مسابقات و همچنین فضای آرامی که بر اردوها حاکم شد و ایجاد همدلی و وفاق بین بازیکنان از دلایل عمده این موفقیت‌ها هستند.

فارس: وضعیت بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید فاصله بین بانوان پینگ‌پنگ‌باز ما با رقبایشان در کشورهای دیگر پر می‌شود؟

وضعیت بانوان در حال حاضر بهتر از قبل است، بانوان ایران در دسته دوم دنیا بازی می‌کنند، در مسابقات جاکارتا تیم ایران در برابر تیم هند با نتیجه سه یک بازی را واگذار کرد این در حالیست که همواره به راحتی به این تیم می‌باختند در صورتیکه در این مسابقات خانم ندا شهسواری در برابر حریف هندی در حالیکه دو بر یک پیش بود و در گیم چهارم هم فقط یک امتیاز با برد فاصله داشت بازی را واگذار کرد.

فارس: در کردستان هم مردم خیلی از این موفقیت بزرگ که با سرمربی‌گری شما بدست آمد خوشحال شدند در این رابطه چه نظری دارید؟

مردم شریف کردستان همواره به بنده و خانواده‌ام لطف و محبت ویژه‌ای داشته‌اند و دارند، این پیروزی نه تنها مردم استانم، بلکه مردم سراسر ایران عزیز را شاد و خرسند کرد.

از اینکه سهمی در خوشحال کردن مردم داشته‌ام احساس غرور می‌کنم، دستان تک تک هم استانی‌های عزیزم را می‌بوسم و از حمایت و پشتیبانی‌های همیشگی‌شان کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

فارس: حرف آخر…

کسب این مدال می‌تواند درس بزرگی داشته باشد و آن اینکه غیرممکن وجود ندارد و هر امر به نظر غیرممکنی با تلاش، کوشش، پشتکار، عزم، اراده، جدیت نظم و انضباط و تمرین ممکن می‌شود و هیچگاه نباید ناامید و از پیش شکست خورده بود.

همچنین باید تشکر ویژه‌ای از تمامی کسانی که بنده را در این راه یاری داده‌اند داشته باشم به ویژه ارکان فدراسیون و علی‌الخصوص همسر فداکار و مهربانم که در غیاب بنده مجبور بودند بار مسوولیت زندگی را یک تنه بر دوش بکشند و شرایطی را مهیا کردند که با فراغ بال در اردوها حضور داشته باشم و همچنین از آقای جمال مفاخری که همواره جورکشی صدیق بوده‌اند تشکر ویژه دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =