کد خبر : 116101
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
-

صادرات ۲۸۰۰ تنی محصولات شیلاتی از مازندران

صادرات ۲۸۰۰ تنی محصولات شیلاتی از مازندران

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌الله محمدزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۴۸ فقره مجوز آبزی‌پروری با ظرفیت یک‌هزار و ۳۰۳ تن صادر شده است، اظهار کرد: برای نخستین بار چهار فقره مجوز پرورش زالو در استان صادر شد. وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه

به گزارش قائم آنلاین، ولی‌الله محمدزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۴۸ فقره مجوز آبزی‌پروری با ظرفیت یک‌هزار و ۳۰۳ تن صادر شده است، اظهار کرد: برای نخستین بار چهار فقره مجوز پرورش زالو در استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه سال‌جاری، ۵۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۶۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان استحصال شد، افزود: در این مدت، ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و ۴۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر در رودخانه‌های استان رهاسازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران از صید ۳ هزار و ۵۶۱ تن ماهیان کیلکا خبر داد و گفت: ۱۰ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۸۰۰ تن ماهی در قفس، ۸۰ تن ماهیان سردآبی، ۱۹۱ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۴۵۵ کیلوگرم خاویار در استان در حال احداث است.

این مسؤول بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۲ هزار و ۸۷۵ تن محصولات شیلاتی اعم از خاویار، گوشت ماهیان خاویاری، ماهی قزل‌آلا، کپور پرورشی و کیلکا به ارزش ۱۲ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد.

محمدزاده ادامه داد: حجم کشفیات یگان حفاظت منابع آبزیان در ماهی‌های غضروفی و استخوانی، ۲۵ درصد و دام ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون، ۴۶۰ گرم خاویار قاچاق کشف شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =