کد خبر : 116141
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
-

افزایش سقف تسهیلات مسکن در بانک مرکزی در حال بررسی است

افزایش سقف تسهیلات مسکن در بانک مرکزی در حال بررسی است

به گزارش قائم آنلاین، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در حاشیه هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در خصوص اینکه چه زمانی دولت‌ها مجاز به مداخله در بازار مسکن هستند، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق آیا به تصویب بانک مرکزی رسید یا خیر، گفت: پیشنهاد

به گزارش قائم آنلاین، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در حاشیه هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در خصوص اینکه چه زمانی دولت‌ها مجاز به مداخله در بازار مسکن هستند، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق آیا به تصویب بانک مرکزی رسید یا خیر، گفت: پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی این بود که سقف تسهیلات خرید مسکن از محل وقوع آن که در حال حاضر در تهران ۶۰ میلیون تومان است به میزان صندوق پس اندار یکم برسد. بنابراین همچنان این پیشنهاد در بانک مرکزی در حال بررسی است.

به گفته وی یکی دیگر از پیشنهادات این است که افزایش مدت صدور پروانه ساختمانی از ۱۵ سال به ۲۰ سال بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است نرخ سود این تسهیلات نیز که درحال حاضر ۱۷ و نیم درصد است، کاهش یابد، گفت:‌ بانک مسکن فعلا برای کاهش نرخ سود ورود نخواهد کرد.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به آمار پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن گفت: برخلاف آنچه که تصور می‌شود که  در پرداخت تسهیلات اشکالاتی به وجود آمده است. با توجه به اینکه قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و معاملات کاهش یافته است آمارها نشان می‌دهد پرداخت تسهیلات مسکن از لحاظ تعداد ۵۴ درصد و از لحاظ مبلغی ۵۸ درصد رشد داشته است.

رحیمی‌انارکی با بیان اینکه در پی هفته گذشته ۱۲۰۰ فقره تسهیلات صندوق پس انداز یکم پرداخت شده است، گفت: میزان افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم روزانه به ۷۰۰ تا ۸۰۰ فقره رسیده است و تنها اتفاقی که در یک ماه گذشته رخ داده این بود که کاهش مانده داشته‌ایم.

وی  ادامه داد: متقاضیانی که امتیاز صندوق پس‌انداز مسکن یکم را کسب کرده‌اند به نظر می‌رسد در حال برداشت مازاد حساب خود را دارند. به همین دلیل شاید این متقاضیان اقدامات دیگری برای حفظ پول خود انجام می‌دهند.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص توجه بانک مسکن به پرداخت تسهیلات بانک مسکن گفت: توجه بانک مسکن پرداخت تسهیلات و توسط مسکن کم درآمدهاست که باید توجه جدی صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =