کد خبر : 115933
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
-

پای توانمند خود را با عصای بیگانگان عوض نمی‌کنیم

پای توانمند خود را با عصای بیگانگان عوض نمی‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، همایش بزرگداشت شهدای منا به ویژه شهید آقایی‌پور و رکن‌آبادی با عنوان «دیپلماسی مقاومت» عصر امروز ۶ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، سرود جمهوری اسلامی

به گزارش قائم آنلاین، همایش بزرگداشت شهدای منا به ویژه شهید آقایی‌پور و رکن‌آبادی با عنوان «دیپلماسی مقاومت» عصر امروز ۶ شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

پس از آن گروه سرود نجم‌الثاقب به اجرای دو برنامه با موضوع شهید رکن‌آبادی و آقایی‌پور پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

دشمن می‌ترسد روحیه مقاومت مدل رفتاری شود

در ادامه سردار شعبانی رئیس پژوهشی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه دشمن نگران این است که روحیه مقاومت مدل رفتاری شود، اظهار داشت: دشمن می‌ترسد که آن سوی مرزها فرهنگ‌مقاومت نهادینه شده و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه امروز گروه های تکفیری با پول برخی کشورها جنایاتی می‌کنند افزود: اکنون در آن سوی مرزها اسلام در تعرض است اما سالهاست که انقلاب ما با بار فرهنگی و‌ محتوایی از مرزهای جغرافیایی گذشته است.

سردار شعبانی با اشاره به اینکه اگر انسانی به ۴۰ سالگی برسد استعدادهایش شکوفا شده است خاطر نشان کرد: ما در این سالها پیش روندگی داشتیم بنابراین اکنون هم‌ نباید پای توانمند خود را با عصای شکسته بیگانگان عوض کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ثابت قدم باشیم به نصرت الهی می‌رسیم گفت: جمهوری اسلامی از این فضای کنونی عبور می‌کند. آل سعود و‌ دیگر سلاطین کفر را سرنگون می‌کنیم.

در ادامه نیز یکی از هنرمندان نقاش کشورمان که نقاشی شهید رکن‌ابادی را کشیده بود تابلو نقاشی را به پدر شهید تقدیم کرد و بر پدر شهید نیز بر روی عکس پسرش بوسه زد.

پدر شهید رکن‌آبادی با بیان اینکه شهیدان ما برای ما و‌خودشان افتخار افریدند و‌ما ناراحت نیستیم گفت: دنیای کفر با اسلام سالهاست که مبارزه می‌کند. دشمن ما اسرائیل و امریکا ما را خواب میکردند حضرت امام ما را بیدار کرد و نجات داد.

هم‌اکنون در عرصه دیپلماسی نیازمند الگو هستیم

پس از آن حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید رکن‌آبادی و آقایی‌پور حیف بود در جای دیگری جز منا به شهادت برسند، اظهار داشت: زندگی این دو شهید حیف بود اگر جز به شهادت ختم‌می‌شد و خداوند شهادت آنها را در جایی قرار داد که همیشه الگو بوده و یادشان زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه این دو‌شهید در عرصه دیپلماسی اسوه بودند افزود: هم اکنون در عرصه بین‌الملل نیازمند چنین الگویی‌هایی هستیم. دیپلماسی مقاومت وابسته به تاریخ نیست و هر زمانی برای دفاع از کشور خود نیاز به دیپلماسی مقاومت داشته و وابسته به گرایش خاصی نیست.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهید رکن‌آبادی نمونه دیپلماسی مقاومت است، گفت: دیپلماسی مقاومت یعنی دیپلماسی هوشمندانه. در شرایط کنونی که‌دشمنان ما همه‌تجارب را پشت سر گذاشتند و با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز خاطر نشان کرد: نتیجه این اقداماتی استحکام بیشتر است اما باید دید که دشمنان به چه استیصالی رسیده‌اند که راهی جز این اقدام نیافتند.

حجت‌الاسلام رکن‌آبادی با بیان اینکه وقتی ملتی ۱۷ هزار شهید ترور داده نمی‌توان چنین ملتی را با اقدامات تروریستی متزلزل کرد، گفت: دشمنان به اموری دل بستند که شاید دیپلماسی مقامت باید آنها را ناامید کرده و امنیت را فراهم سازد. وقتی دشمن ناامید شد، خودش تحریم‌ها را خنثی می‌کند، اما اگر ضعفی نشان دهیم موجب افزایش تحریم‌ها و‌ فشارها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر زمانی در مقابل دشمنان ضعف نشان دادیم دچار مشکل شدیم  افزود: در فتنه ۸۸ وقتی دشمنان دیدند با برخی روش‌ها می‌توانند فشار بیاورند تحریم‌ها را توسعه دادند. دیپلماسی مقاومت شاید یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با دشمن باشد.

این استاد دانشگاه و‌حوزه با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت سرشار از مقاومت است گفت: شهید رکن‌آبادی فعالیت‌های بی‌نظیری در عرصه دیپلماسی انجام داد تا جایی که مقامات لبنان نیز به آن اذعان دارند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه زندگی مجاهدانه و‌ بسیجی شهید رکن‌آبادی و آقایی‌پور باید الگو‌شود افزود: ما نباید با یک ادبیات بگوییم که دو‌سلیقه وجود دارد  چرا که تعریف دیپلماسی مشخص است که برای اعتباربخشی ملت باید تلاش کند و هر کسی این اقدامات را بهتر انجام دهد بر مقاومت کشورش افزوده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هفت =