کد خبر : 115914
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
-

فشار دشمن بر کشور، بهای آزادی‌خواهی است

فشار دشمن بر کشور، بهای آزادی‌خواهی است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا حادثه تروریستی اهواز را مایه تأسف خواند و اظهار کرد: این حادثه را محکوم کرده، به بازماندگانش تسلیت عرض کرده و دستگاه‌های امنیتی را به هوشیاری بیشتر توصیه می‌کنیم. وی افزود: مجموعه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ما فعال هستند و

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا حادثه تروریستی اهواز را مایه تأسف خواند و اظهار کرد: این حادثه را محکوم کرده، به بازماندگانش تسلیت عرض کرده و دستگاه‌های امنیتی را به هوشیاری بیشتر توصیه می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ما فعال هستند و ده‌ها حوادث اینچنینی که دشمنان برای ما تدارک می‌بینند را بدون اینکه خبر داشته باشیم کشف، خنثی و دفع می‌کنند، حالا یک و دو مورد بالاخره به این شکل می‌شود اما توصیه می‌کنیم حتی این یک مورد و دو مورد هم شایسته و زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که وجود داشته باشد.

امام جمعه نکا در ادامه دفاع مقدس را حماسه‌آفرینی تاریخی و کارنامه درخشان به جای مانده توسط ملت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: بهترین وسیله نجات ما و شما انشاءالله بعد از مردن، سهمی است که در دفاع مقدس و یا در سال‌های اخیر در دفاع از حرم داریم است، وقتی رفتیم آنجا می‌فهمیم سهم داشتن در این جهاد و دفاع مقدس یعنی چه و چقدر ارزش است و چقدر خدا برای شما ملت بزرگوار اجر و پاداش در نظر گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد رها و آزاد باشد باید بها بپردازد، همینجوری که بنشینیم و به ظالم بگوییم که ظالم، دست از سر ما بردار آیا ظالم دست از سر ما بر می‌دارد، تا تو بلند نشوی و قیام نکنی، داد نکشی و نجنگی که ظالم دفع نمی‌شود.

وی گفت: باید هزینه کنیم، الان این تروریست‌بازی‌های اهواز و جاهای دیگر هم هزینه‌ای است که داریم می‌پردازیم. این گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی هم بخشی از آنها است، واقعا دشمن با نظام ما جنگ دارد، برای اینکه نظام ما را از پای در بیاورد، جنگ اقتصادی را راه انداخته، جنگ روانی را راه انداخته، حالا ما اگر متکی به داخل باشیم خیلی خوب می‌توانیم با اقتصاد مقاومتی این خطرات را دفع بکنیم.

محمدی لائینی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم را در راستای سخنان برجای مانده در صفحه ۹۱ از جلد چهار از کتاب صحیفه امام راحل خواند و تصریح کرد: امام فرمودند که منطق اسلام این است که سلطه نباید از غیر بر شما باشد، شما نباید تحت سلطه غیر بروید، ما هم می‌خواهیم زیر سلطه نرویم.

وی افزود: بنابراین به دنیای استکبار سلطه‌گر اعلام می‌کنیم، این ملت عملا با صدها هزار شهیدش، با دفاع مقدس، با دفاع از حرم، با این ایستادگی‌های جانانه نشان داده که دیگر آن دورانی که شما اربابی می‌کردید گذشت، اینجا، این کشور و این ملت متعلق به امام زمان(عج) است و هیچگاه ننگ سلطه شما را نخواهد پذیرفت.

نقشه شوم شکستن وحدت مسلمانان

امام جمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، به سالروز تخریب حرم امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) در ۲۳ محرم اشاره و بیان کرد: تخریب اماکن مقدس یکی از راهکاری ایجاد تفرقه به شمار می‌رود، اصلا وهابی‌ها برای ایجاد تفرقه، یکی از برنامه‌های‌شان این است که اماکن مقدس را خراب کنند، چون انسان‌ها نسبت به اماکن مقدس خود خیلی حساسیت دارند و اماکن مقدس شیعه را خراب می‌کنند و می‌اندازند گردن سنی‌ها، آنجا را هم خراب کنند و می‌اندازند به گردن شیعه، حالا ببینید چه جنگ و دعوایی می‌شود؟

این مسئول اضافه کرد: ما می‌گوییم این کار بسیار کار قبیهی بود، این توهینی بود به ساحت مقدس این دو امام بزرگوار و البته تخریب حرم عسکریین همراه بود با تخریب سرداب مقدس که در آنجا سرداب غیبت، این یعنی مبارزه با فرهنگ انتظار بود و اهداف شوم متعددی را داشتند، ما این عمل زشت را محکوم می‌کنیم.

وی به موضوع توجه به بیماری‌های قلبی نیز پرداخت و گفت: هفتم مهرماه به عنوان روز جهانی قلب نامیده شده، بیماری‌های قلبی‌عروقی و سکته‌های مغزی امروز بیشترین عامل و فراوان‌ترین عامل مرگ و میر در دنیا را دارند و توصیه‌هایی که شده این است که باید یک مقداری تحرک بدنی‌مان بیشتر باشد، از مصرف چربی، نمک و قند خودداری کنیم.

محمدی لائینی جمعیت کشور را در حال رشد به سمت میانسالی و کهنسالی توصیف و اظهار کرد: تا ده سال دیگر جمعیت بالای ۵۰ سال ما بیشتر می‌شود و هر چه سن و سال بالاتر برود آسیب‌پذیری در این زمینه بیشتر است، پس باید این نکات را رعایت کنیم.

وی با انتقاد از سیاست نسل‌کشی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و غزه، تأکید کرد: نهم مهرماه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین است، سیاست نسل‌کشی یکی از سیاست‌های شوم استکبار جهانی است و ما همبستگی خود را با فلسطینیان عزیز، کودکان فلسطینی اعلام می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =