کد خبر : 115795
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۴۵
-

سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیاردی در صنعت طیور مازندران

سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیاردی در صنعت طیور مازندران

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله شهیدی‌فر بعد از ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام و بنابراین روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید می‌شود. وی افزود: بیشتر مرغ‌های تولیدی توسط واسطه‌ها و به صورت

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله شهیدی‌فر بعد از ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام و بنابراین روزانه ۳۵۵ هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید می‌شود.

وی افزود: بیشتر مرغ‌های تولیدی توسط واسطه‌ها و به صورت زنده به خارج از استان به‌ویژه تهران ارسال و حدود ۵۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۳ هزار نفر است که رتبه نخست را بین سایر استان­‌ها دارد.

این مسؤول با بیان اینکه هزینه پرورش مرغ گوشتی در استان مازندران ۱۰ درصد کمتر از سایر استان‌ها است، گفت: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی در استان ۴ درصد نسبت به سـایر اسـتان‌ها کمتر است.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه این استان نسبت به استان‌های دیگر دارای ضریب تبدیل بهتر در صنعت طیور گوشتی است، عنوان کرد: در بخش تولید جوجه یکروزه افزایش در کارخانجات جوجه کشی استان مازندران حدود پنج درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر توسعه کمی طیور صنعتی ممنوع است و صدور مجوز جز در موارد خاص و برای زنجیره‌ها ممنوعیت دارد، متذکر شد: صدور مجوز واحدهای پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول از این ممنوعیت مستثنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ابراز تاسف از اینکه مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی، بی‌ثباتی بازار، گرانی نهاده‌ها و نوسانات قیمت مرغ و نبود مشوق‌های صادراتی سبب شده زنجیره‌ها نتوانند در زمینه صادرات موفق عمل کنند، اذعان کرد: با اختصاص مشوق های صادراتی و تسهیلات کم بهره برای این زنجیره‌ها ‌می‌توان راه صادرات گوشت مرغ را هموار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 13 =