کد خبر : 115642
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
-

عبدالله: آینده افغانستان مبتنی بر وحدت ملی است

عبدالله: آینده افغانستان مبتنی بر وحدت ملی است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی آتی در کشورش، تصریح کرد، بدون توجه یه این که چه کسی پیروز شود،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، عبدالله عبدالله، رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی آتی در کشورش، تصریح کرد، بدون توجه یه این که چه کسی پیروز شود، آینده افغانستان مبتنی بر وحدت ملی خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: به عنوان کشوری جنگ‌زده با مردم یمن و سوریه ابراز همدردی می‌کنیم.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان اظهار کرد: ما به طور کامل از تقویت و تحکیم نقش سازمان ملل متحد استقبال می‌کنیم.

او از هراس‌افکنی به عنوان یک پدیده شوم یاد کرد و گفت که این پدیده از سوی حکومت‌ها و بازیگران غیرحکومتی و جنایتکاران تحت عنوان دین، ایدئولوژی، پوشش اقتصادی یا روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد، این کار برای برهم زدن وضعیت موجود و نظم جهانی استوار بر دولت‌های ملی و رسیدن به اهداف افراطی این گروه‌ها با استفاده از خشونت صورت می‌گیرد.

او افزود: ما در حالی‌که قاطعانه علیه نسخه‌های جدید و خشن‌تر داعش در بخش‌هایی از افغانستان مشغول نبرد هستیم، تلاش می‌کنیم جلوی استفاده برخی کشورها از هراس‌افکنی به عنوان ابزار سیاسی برای تحقق اهداف خاص را بگیریم.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان گفت: از دولت‌های همسایه خود به ویژه پاکستان‌ خواسته‌ایم تا ما را در هدف قراردادن و نابودسازی پناهگاه‌های خشونت‌طلبان یاری کنند.

عبدالله گفت که حکومت افغانستان در یک سال گذشته گام‌های موثر و بی‌سابقه‌ای را برای صلح و آشتی با طالبان برداشته است تا از این طریق بتوان به توافق جامع سیاسی از راه گفت‌وگو و آشتی دست یافت.

او گفت که حکومت افغانستان به تلاش‌هایش برای دست یافتن به صلح ادامه خواهد داد.

عبدالله در بخشی از سخنرانی‌ خود نیروهای افغان را قهرمانان افغانستان خواند و گفت که به شجاعت و سربلندی آنان افتخار می‌کند.

رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان گفت که این کشور در بخش کمک‌های انسانی با چالش‌هایی گوناگون مانند خشک‌سالی، مشکل جابجایی مهاجران، آوارگی داخلی بر اثر تغییرات اقلیمی، حوادث طبیعی، کمبود موادغذایی و تهدیدهایی امنیتی دست و پنجه نرم می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =