کد خبر : 115659
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
-

صادرات ۱۹٫۳ میلیارد دلاری تا پایان مردادماه

صادرات ۱۹٫۳ میلیارد دلاری تا پایان مردادماه

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی خسروتاج در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، آبیاری و صنایع وابسته که در دهکده تجاری نیاوران برگزار شد؛ اظهار کرد: ۵ ماهه امسال با صادرات ۱۹٫۳ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی در بخش صادرات داشتیم. وی افزود: طی

به گزارش قائم آنلاین، مجتبی خسروتاج در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، آبیاری و صنایع وابسته که در دهکده تجاری نیاوران برگزار شد؛ اظهار کرد: ۵ ماهه امسال با صادرات ۱۹٫۳ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی در بخش صادرات داشتیم.

وی افزود: طی این بازه زمانی، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵۰ میلیون دلار تراز تجاری مثبت است، در حالی‌که مدت مشابه سال گذشته، ۴ میلیارد دلار تراز منفی را شاهد بودیم؛ اما اکنون تراز مثبت ۴ میلیارد دلاری را شاهد هستیم و نشان‌دهنده این است در کنترل و مدیریت واردات نسبت به سال قبل به خوبی عمل شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در پنج ماهه امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و در صادرات شاهد رشد بودیم.

این مسؤول ادامه داد: در این مدت، ۱۵ میلیون دلار در بخش ماشین‌آلات کشاورزی صادرات داشتیم.

خسروتاج با بیان اینکه طی این مدت، ۸ درصد در پتروشیمی و ۱۸ درصد در کانی‌های فلزی و فلزات رنگی رشد داشتیم، عنوان کرد: تا پایان امسال، ۹۰ میلیارد دلار حجم تجارت کالایی، واردات و صادرات بدون نفت هدف‌گذاری شده است.

وی در پایان گفت: ۲۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار داده شد و بر اساس سیاست‌های حضور در نمایشگاه‌ها، کمک سود تسهیلات شرکت‌ها اگر نیاز داشتند در بسته حمایتی تعریف شد و هدف‌مان بر این است بنگاه‌های کوچک و متوسط را برای حضور در بازارهای جهانی حمایت کنیم تا در بازارهای جهانی در بخش صادرات و بازاریابی حرکت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =