کد خبر : 115462
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
-

واقعیت‌ها برخلاف ادعای حفظ برجام ازطریق الحاق به FATF است

واقعیت‌ها برخلاف ادعای حفظ برجام ازطریق الحاق به FATF است

به گزارش قائم آنلاین،  مسئولان اروپایی برای بقای برجام و حفظ ارتباطات تجاری با ایران، به صورت مداوم از ضرورت پذیرش خواسته‌های FATF (بخوانید تصویب لوایح مرتبط با FATF) سخن گفته‌اند. همنوا با موضع‌گیری این مقام اروپایی، افراد و نهادهای حامی دولت بر اهمیت تصویب لوایح مرتبط با FATF برای حفظ برجام تاکید کرده‌اند. این

به گزارش قائم آنلاین،  مسئولان اروپایی برای بقای برجام و حفظ ارتباطات تجاری با ایران، به صورت مداوم از ضرورت پذیرش خواسته‌های FATF (بخوانید تصویب لوایح مرتبط با FATF) سخن گفته‌اند.
همنوا با موضع‌گیری این مقام اروپایی، افراد و نهادهای حامی دولت بر اهمیت تصویب لوایح مرتبط با FATF برای حفظ برجام تاکید کرده‌اند.
این درحالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام، بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی با تاکید بر اهمیت تحریم‌های آمریکا برای ادامه فعالیت‌هایشان در ایران، کشورمان را ترک کردند. ازجمله زیمنس، توتال، اوبربانک اتریش و بانک بی سی‌پی‌سوئیس. موارد فوق به خوبی نشان می‌دهد که تحریم‌ها برای شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی، وزن بسیار بیشتری در مقایسه با FATF دارد.
در ابتدای مذاکرات ایران و اروپا برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی، قرار بود بانک سرمایه‌گذاری اروپا، تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی را در ایران برعهده بگیرد؛ اما این امر به خاطر نگرانی درباره تحریم‌های آمریکا محقق نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هفده =