کد خبر : 115442
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
-

واشنگتن: آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود حتی پس از پایان غائله داعش

واشنگتن: آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود حتی پس از پایان غائله داعش

به گزارش قائم آنلاین، سال ۱۳۹۳ بود که در مورد ایجاد نیرویی تحت عنوان «ائتلاف ضد داعش» در سوریه و عراق، زمزمه در گرفت و این موضوع کم‌کم رسانه‌ای شد. بعد از آن نیز مشخص گردید که فرماندهی این ائتلاف را آمریکا برعهده خواهد داشت. اما پس از انتشار این نوع خبرها، دولت دمشق اعلام

به گزارش قائم آنلاین، سال ۱۳۹۳ بود که در مورد ایجاد نیرویی تحت عنوان «ائتلاف ضد داعش» در سوریه و عراق، زمزمه در گرفت و این موضوع کم‌کم رسانه‌ای شد. بعد از آن نیز مشخص گردید که فرماندهی این ائتلاف را آمریکا برعهده خواهد داشت. اما پس از انتشار این نوع خبرها، دولت دمشق اعلام کرد، ‌هرگونه حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، اشغالگری محسوب می‌شود و هدف واقعی آمریکا، مبارزه با داعش نیست بلکه این کشور می‌خواهد نیروهایش را در خاک سوریه، برای همیشه نگه دارد.

بالاخره نیز دیروز آمریکا از زبان وزیر خارجه خویش، این نیت را برملا کرد.
به گزارش تسنیم، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، رسماً اعلام کرد که حتی پس از ریشه‌کن شدن داعش، نیروهای آمریکایی در خاک سوریه باقی می‌مانند.
در رابطه با شمار دقیق نیروهای آمریکایی در شمال و شرق سوریه، اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد که شمار آنها بیش از ۴۰۰۰ نفر باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =