کد خبر : 115173
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۲۰
-

کارنامه چهار ساله آمریکا در سوریه؛ کشتن بیش از ۳۳۰۰ غیرنظامی

کارنامه چهار ساله آمریکا در سوریه؛ کشتن بیش از ۳۳۰۰ غیرنظامی

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه الحیاة، همزمان با چهارمین سالگرد ورود ائتلاف ضد داعش به سوریه، دیده‌بان حقوق بشر این کشور در گزارشی از تقویت حضور این نیروهای بیگانه در سوریه خبر داده است. این حضور نظامی در دوره ترامپ بیشتر شده و غالبا برای کمک به نیروهای سوریه دموکراتیک (همپیمان اصلی آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه الحیاة، همزمان با چهارمین سالگرد ورود ائتلاف ضد داعش به سوریه، دیده‌بان حقوق بشر این کشور در گزارشی از تقویت حضور این نیروهای بیگانه در سوریه خبر داده است. این حضور نظامی در دوره ترامپ بیشتر شده و غالبا برای کمک به نیروهای سوریه دموکراتیک (همپیمان اصلی آمریکا در سوریه) برای تصاحب سرزمین‌های بیشتر بوده است.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است، تحرکات ائتلاف ضد داعش برای حمایت از همپیمانانش شامل عملیات‌های نظامی و میدانی و لجستیک با ساخت پایگاه‌هایی نظامی به مرور در این چهار سال افزایش چشمگیری داشته است.

این مرکز که مقر آن در انگلیس قرار دارد در ادامه گزارش خود آورده است، همپیمانان ائتلاف در حال حاضر کنترل حدود ۳۰ درصد از خاک سوریه را در دست دارند. نیروهای سوریه دموکراتیک که یگان‌های مدافع خلق کرد ستون فقرات آن را تشکیل می‌دهند، کنترل ۲۸.۲ درصد از خاک سوریه که شامل کل منطقه منبج و حومه آن واقع در غرب رودخانه فرات و تمامی سرزمین‌های شرق فرات به جز منطقه تحت کنترل داعش می‌شود، را در دست دارند. دیگر گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ائتلاف ضد داعش هم کنترل ۱.۹ درصد خاک سوریه را در دست دارند.

قرمز: دولت سوریه     زرد: سوریه دموکراتیک    سبز: ترکیه و شورشیان سوری      سفید: جبهه النصره

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، عملیات‌ نیروهای خارجی برای تقویت همپیمانانشان در نیمه دوم سال جاری افزایش یافته به طوری که ۱۸ پایگاه در مناطق شرق فرات و منبج از جمله شش پایگاه بزرگ دارای فرودگاه ایجاد شده‌ است.

این دیده‌بان در گزارش خود آورده است: بعد از نیروهای داعش، غیرنظامیان بیشترین تعداد قربانیان عملیات‌های نظامی ۴ ساله ائتلاف بوده‌اند به طوری که هزاران تن از آنها در این عملیات‌ها کشته شده‌اند و هزاران تن دیگر نیز از جراحات وارده رنج می‌برند، سرنوشت صدها تن دیگر از آنها نیز نامعلوم است.

طبق گزارش این مرکز در حملات هوایی ائتلاف از ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی ۱۱ هزار و ۸۴۶ تن کشته شده‌اند که از این تعداد ۳۱۷۷ تن غیرنظامی از جمله ۷۵۸ کودک بودند. همچنین طبق آمار در این حملات ۱۵۴ تن از اعضای خانواده‌های داعشی‌ها از جمله ۶۸ کودک کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه گزارش داد: دستکم ۸۰۲۴ داعشی که اکثرا از اعضای غیر سوریه‌ای این گروه تروریستی بودند از جمله ده‌ها فرمانده آن نیز در این حملات کشته شدند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ابو عمر چچنی، فرمانده نظامی برجسته این گروه تروریستی، ابو الهیجاء التونسی، ابو اسامه العراقی، فرمانده “ولایت البرکة”، عامر الرفدان، فرمانده سابق “ولایت الخیر”، ابو سیاف، ابو جندل الکویتی، ابو سفیان العمرانی و ابو حذیفة الاردنی اشاره کرد.

این مرکز افزود: علاوه بر این ۱۴۱ تن از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره نیز در حملات هوایی ائتلاف کشته شدند که از جمله مهمترین آنها محسن الفضلی، از فرماندهان این گروه تروریستی، ابو همام، فرمانده نظامی آن، ابو عمر الکردی، ابو حمزه الفرنسی، ابو قتادة التونسی و ابو الافغان المصری بودند. همچنین دستکم ۱۶۹ تن از نیروهای دولت سوریه و همپیمانان آنها در حملات چهار سال گذشته این ائتلاف جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =