کد خبر : 115245
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
-

خشونت های ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا هماهنگ شده و سازمان یافته است

خشونت های ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا هماهنگ شده و سازمان یافته است

به گزارش قائم آنلاین، خبرگزاری رویترز براساس گزارشی از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که دولت میانمار طی یک برنامه هماهنگ و از پیش طراحی شده به کشتار جمعی، تجاوز گروهی و دیگر جنایات سازمان یافته علیه مسلمانان روهینگیا دست زده است. رویترز نوشت، گزارش وزارت خارجه آمریکا که قرار است طی ساعات آینده منتشر

به گزارش قائم آنلاین، خبرگزاری رویترز براساس گزارشی از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که دولت میانمار طی یک برنامه هماهنگ و از پیش طراحی شده به کشتار جمعی، تجاوز گروهی و دیگر جنایات سازمان یافته علیه مسلمانان روهینگیا دست زده است.

رویترز نوشت، گزارش وزارت خارجه آمریکا که قرار است طی ساعات آینده منتشر شود باعث تحریمهای جدید این کشور و دیگر اقدامات تنبیهی علیه مقامات سیاسی و نظامی میانمار خواهد شد.

رویترز در ادامه افزود؛ با این حال  وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود از آوردن عبارت نسل کشی یا جرائم جنگی علیه مسلمانان روهینگیا خودداری کرده است.

یافته های این گزارش ۲۰ صفحه‌ای از مصاحبه با بیش از هزار نفر از مردان و زنان روهینگیا در کمپهای آوارگان در بنگلادش استخراج شده است.

به دنبال موج تازه خشونتهای ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا طی سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰۰ هزار نفر این اقلیت به مرزهای بنگلادش گریخته اند وهم اکنون در این کمپها اسکان داده شده‌اند.

گزارش وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود که حدود یک ماه پیش یک کمیته مستقل حقیقت یاب سازمان ملل خشونتهای ارتش میانمار علیه ورهنیگیا را مصداق یک نسل کشی قومی خوانده بود و خواستار محاکمه ۵ تن از فرماندهان نظامی ارتش این کشور به جرم ارتکاب جرائم جنگی شده بود.

طی خشونتهای ارتش میانمار علیه مسلمانان در اوت ۲۰۱۷ حداقل ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل از مسلمانان روهینگیا به عنوان بزرگترین قومی که فاقد سرزمین هستند نام برده است. این اقلیت از سوی دولت میانمار به عنوان شهروند این کشور شناخته نمی‌شوند.

گزارش آمریکا درباره اقلیت روهینگیا درحالی منتشر می‌شود که از اسرائیل، متحد نزدیک واشنگتن، به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح میانمار یاد می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =