کد خبر : 115082
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
-

فعالیت ۴ هزار کانون علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های کشور

فعالیت ۴ هزار کانون علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا غفاری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که کمتر یک میلیون در مجموعه وزارت علوم قرار دارند. وی با اشاره به بیشترین حضور دانشجویان کشورهای خارجی، خاطرنشان

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا غفاری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که کمتر یک میلیون در مجموعه وزارت علوم قرار دارند.

وی با اشاره به بیشترین حضور دانشجویان کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی بیشتر از کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴ هزار کانون در سطح دانشگاه‌ها وجود دارند که در زمینه‌های مذهبی، دینی، هنری و سلامت اجتماعی در سراسر دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند.

غفاری یادآور شد: فعالیت‌های علمی توسط انجمن‌های علمی انجام می‌شود که حدود ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که این انجمن‌های علمی بعد از طی مراحلی ۳۸ اتحادیه تشکیل داده‌اند.

وی افزود: انجمن‌های علمی واسطه معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها با مجموعه بیرون از دانشگاه هستند که فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در زمینه کانون‌های فرهنگی بخشی از کار مربوط به تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی مانند انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی و نشریات دانشجویی است که دانشجویان محور حرکت این فعالیت‌ها هستند.

غفاری گفت: این انجمن‌ها از اعتبارات فرهنگی دانشگاه استفاده می‌کنند و در صورت برگزاری جشنواره‌های ملی از اعتبارات وزارت علوم هم بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + هفت =