کد خبر : 115161
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
-

آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر

آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر

به گزارش قائم آنلاین، دانشجویان نو ورود دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از صبح امروز (دوشنبه) در دانشکده مهندسی مکانیک گردهم آمدند تا در طی مراسمی که دانشگاه برای آنان تدارک دیده بود، در آستانه سال تحصیلی جدید با دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنند، آشنا شوند. در بخشی از مراسم استقبال از دانشجویان

به گزارش قائم آنلاین، دانشجویان نو ورود دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از صبح امروز (دوشنبه) در دانشکده مهندسی مکانیک گردهم آمدند تا در طی مراسمی که دانشگاه برای آنان تدارک دیده بود، در آستانه سال تحصیلی جدید با دانشگاهی که قرار است در آن تحصیل کنند، آشنا شوند.

در بخشی از مراسم استقبال از دانشجویان نوورود، پرچم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به صورت نمادین از یکی از دانش آموختگان این دانشگاه به یک دانشجوی نو ورود انتقال یافت.

پس از آشنایی دانشجویان با تشکل‌ها، انجمن‌ها و گروه‌های دانشجویی، با حضور مسئولان دانشگاه از جمله رییس دانشگاه، معاونان، روسای دانشکده‌ها، اساتید و نمایندگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیر از رتبه‌های برتر کنکور که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند و همچنین سه دانشجوی این دانشگاه که در سال گذشته در رقابت‌های ورزشی موفقیت کسب کرده‌اند، تقدیر و تجلیل شد.

علی صدیق خاکی، رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان نوورود، اظهار کرد: ورود شما دانشجویان در سال ۹۷ به این دانشگاه با نودمین سال تاسیس دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه صنعتی کشور مقارن شده است.

وی افزود: امسال این دانشگاه ۷۰۰ دانشجوی کارشناسی، ۸۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد روزانه، ۵۵۰ دانشجوی ارشد شبانه، ۱۵۰ نفر دانشجوی دکترا و ۸۶۰ دانشجوی آموزش الکترونیکی دارد که این دانشجویان در قالب ۱۸ رشته مهندسی و علوم پایه در مقطع کارشناسی، ۶۵ گرایش و رشته در ارشد و ۴۲ رشته و گرایش در دکترا تحصیل می‌کنند.

صدیق با بیان اینکه ورود به دانشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر انسانی است، گفت: شما دانشجویان نوورود از مهر ۹۷ مهر دانشگاه خواجه نصیر را دریافت می‌کنید و این نشان افتخار را تا آخر عمر همراه خود دارید.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن تبریک به خانواده‌ها و دبیران و آموزگاران دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه، اظهار کرد: زندگی در دانشگاه به معنای ورود به دنیای حرفه‌ای است و این حرفه‌ای شدن الزاماتی را دارد و شرط اصلی موفقیت ما به عنوان افرادی که می‌خواهیم  آینده‌ساز کشور باشیم، این است که این الزامات را رعایت کنیم.

صدیق ادامه داد: شما به عنوان دانشجو یک سری حقوق دارید که باید حتما از آن‌ها اطلاع داشته باشید، زیرا دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید در ادامه مسیر، مطالبات خود را دنبال کنید.

وی با اشاره به لزوم اطلاع از حقوق دانشجویی، یادآور شد: این حقوق شامل مواردی همچون حریم خصوصی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، دسترسی به آموزش عالی، انتخاب واحد، برخورداری از ارزشیابی عادلانه، حقوق مربوط به پایان‌نامه و پروژه‌های پژوهشی و همچنین حقوق مربوط به دانشجویان ممتاز، نخبه و استعداد درخشان می‌شود.

صدیق افزود: علاوه بر این حقوق، دانشجویان یک‌سری حقوق صنفی و رفاهی همچون بیمه تحصیلی، خوابگاه و این قبیل امکانات و همچنین حقوق سیاسی مثل تشکل‌های دانشجویی و مسائل مربوط به حقوق انضباطی دارند که توصیه می‌کنم دانشجویان همه این حقوق را خوب مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در کنار این حقوق، وظایفی نیز دارند، تاکید کرد: زمانی که دانشجویان پس از پشت سر گذاشتن عرصه سختی همچون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند، باید حرفه‌ای عمل کنند یعنی اخلاق حرفه‌ای و مقررات را رعایت کنند و در راستای ارتقای سازمان و تشکیلاتی که در آن تحصیل می‌کنند، وظایف خود را به درستی انجام دهند.

صدیق با آرزوی موفقیت و سربلندی دانشجویان نوورود، یادآور شد: خوب است که دانشجویان نوورود کارنامه دانشجویانی که سال‌های پیش وارد این دانشگاه شده‌اند را بررسی کنند، زیرا کارنامه فعلی آن‌ها می‌تواند کارنامه آینده شما باشد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: ما دانشجویانی داریم که بسیار موفق عمل کرده‌اند و با جامعه پیرامون خود بسیار متفاوتند به این معنا که هر زمان که وارد محیطی می‌شوند، اطرافیان متوجه می‌شوند که اینان دانشجو یا دانش‌آموخته یک دانشگاه تراز اول هستند. ما دانشجوی این چنینی زیاد داریم که اخیرا از یکی از آن‌ها به خاطر کسب مدال در یک المپیاد بین‌المللی تقدیر کردیم. امیدواریم شما نیز مانند آنان عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه خواجه‌نصیر اعضای هیات علمی شایسته‌ای دارد، گفت: اکثر اساتیدی که در اینجا تدریس می‌کنند، از بهترین دانشگاه‌های دنیا و یا کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حالی که می‌توانستند همچون بسیاری از همقطاران خود خارج از کشور به سر ببرند، انتخاب کرده‌اند که در کشور بمانند و در دانشگاهی مانند اینجا تدریس کنند و عمده همکاران ما نیت‌شان خدمت به کشور است.

صدیق افزود: انتظار ما از شما این است که به عنوان عضوی از خانواده دانشگاه خواجه نصیر از خانواده خود حمایت کنید و حمایت شما با حرفه‌ای و درست عمل کردن و رعایت موازین و مقررات و شئونات دانشگاه و افتخارآفرین بودن میسر می‌شود.

رییس دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: ان‌شاءالله شما جزو مردمان هوشمندی باشید که در مسیری که در آن گام برداشته‌اید، بدون تزلزل و تردید، در رسیدن به آرمان‌هایتان موفق باشید.

در بخش دیگری از این مراسم، فخرالدین طباطبایی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواجه نصیر ضمن خیر مقدم و خوش‌آمد به دانشجویان نوورود، اظهار کرد: این دانشگاه خوشبختانه یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران است و کسانی که در این دانشگاه قبول می‌شوند، غالبا از رتبه عالی و بهره هوشی بسیار خوبی برخوردارند. این دانشگاه اساتید بسیار سطح بالایی دارد که می‌تواند در پیشرفت دانشجویان به آنان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ضریب هوشی یا همان IQ افراد برای موفقیت به EQ یا هوش هیجانی نیاز دارند، توضیح داد: یکی از راه‌های تقویت EQ خوداتکایی است که دانشجویان باید آن را تمرین کنند.

طباطبایی در پایان با بیان اینکه این دانشگاه امکانات و اساتید مناسب و سطح بالایی دارد، به دانشجویان توصیه کرد که از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته، برای انجام بهترین کارها، بیشترین استفاده را ببرند و از همین ترم اول برای ۱۰ سال آینده‌شان هدفی را تعیین کرده و طبق آن برنامه‌ریزی و عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =