کد خبر : 114898
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
-

هیچ مصدوم و خسارتی ناشی از زلزله نداشته‌ایم

هیچ مصدوم و خسارتی ناشی از زلزله نداشته‌ایم

به گزارش قائم آنلاین، رجبعلی وهابی بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان جویبار با اشاره به زلزله شب گذشته اظهار کرد: این زلزله ۴/۷ ریشتری ساعت دو بامداد به وقوع پیوست. وی افزود: در همان دقایق ابتدایی پس از زلزله تمام مدیران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و در مناطق مختلف شهرستان

به گزارش قائم آنلاین، رجبعلی وهابی بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان جویبار با اشاره به زلزله شب گذشته اظهار کرد: این زلزله ۴/۷ ریشتری ساعت دو بامداد به وقوع پیوست.

وی افزود: در همان دقایق ابتدایی پس از زلزله تمام مدیران در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و در مناطق مختلف شهرستان حضور یافتند.

فرماندار جویبار به انتقال دانش آموزان مدرسه ۱۷ شهریور اشاره و عنوان کرد: مدرسه ۱۷ شهریور دارای ساختمان قدیمی و غیر ایمن است که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان مقرر شد تا پایان مهرماه که مدرسه حضرت معصومه(س) بازگشایی می‌شود به مکانی دیگر منتقل شوند.

وهابی تأکید کرد: این زلزله هشدار جدی برای ما به‌حساب می‌آید و باید تمام پیشگیری‌های لازم جهت کاهش خسارت انجام شود.

محمدحسین فقیه بخشدار گیل خواران نیز در این جلسه گفت: از همان ساعت اولیه وقوع زلزله با شوراها و دهیاران این بخش ارتباط برقرار کردیم و به‌صورت لحظه‌ای برآورد وضعیت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش گیل خواران هیچ مصدوم و خسارتی ناشی از زلزله نداشته‌ایم.

بخشدار گیل خواران از کمک‌های داوطلبان هلال‌احمر در خانه‌های هلال روستایی در توجیه و هدایت مردم تشکر و قدردانی کرد و آموزش را رکن اصلی واکنش صحیح در برابر حوادث طبیعی دانست.

علی‌اصغر قاسمی شهردار شهر کوهی‌خیل نیز اظهار کرد: زلزله شب گذشته در فاصله ۹ کیلومتری شهر کوهی خیل به وقوع پیوست و خسارتی در پی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امکانات و تجهیزات شهرستان برای واکنش در برابر حوادث طبیعی کافی نیست و در زمان وقوع حادثه باید از شهرستان‌های هم‌جوار کمک بخواهیم.

شهردار کوهی خیل شهروندان شهرستان را به بیمه ساختمان در برابر حوادث تشویق کرد.

علی یاری شهردار شهر جویبار نیز گفت: تمام نیروهای خدماتی شهرداری جویبار از بامداد امروز در آماده‌باش قرار دارند.

وی یکی از مشکلات اصلی شهرستان را در زمان بروز حوادث طبیعی نداشتن تجهیزات و ماشین‌آلات دانست.

محمدرضا صابری رئیس جمعیت هلال‌احمر جویبار نیز در این جلسه اظهار کرد: از دقایق ابتدایی زلزله تمام نیروهای داوطلب، پایگاه‌های جاده‌ای و خانه‌های هلال در آماده‌باش بودند.

وی تأکید کرد: آموزش یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از بروز حادثه است که هلال‌احمر جویبار در طرح ملی خادم و طرح توسن پیگیر این موضوع است و در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دیدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جویبار گفت: نداشتن فضای آموزشی و نداشتن انبار امدادی ازجمله مشکلات این جمعیت در شهرستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 9 =