کد خبر : 114155
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
-

«الوفاق» بحرین اقدام دولت در سرکوب مراسم سوگواری ایام محرم را محکوم کرد

«الوفاق» بحرین اقدام دولت در سرکوب مراسم سوگواری ایام محرم را محکوم کرد

به گزارش قائم آنلاین، جمعیت الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام دولت بحرین در بازداشت علما، سخنرانان حسینیه‌ها در مراسم عزاداری، آن را تجاوز آشکار به آزادی‌های دینی و نقض حقوق مردم دانست. در این بیانیه آمده است که نیروهای دولت بحرین به مناطق مختلف برای برچیدن پرچم‌ها و نمادهای عاشوراء

به گزارش قائم آنلاین، جمعیت الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام دولت بحرین در بازداشت علما، سخنرانان حسینیه‌ها در مراسم عزاداری، آن را تجاوز آشکار به آزادی‌های دینی و نقض حقوق مردم دانست.

در این بیانیه آمده است که نیروهای دولت بحرین به مناطق مختلف برای برچیدن پرچم‌ها و نمادهای عاشوراء یورش برده‌اند و این اقدامات آنها بدون هیچ‌گونه احترامی به احساسات مسلمانان که سوگوار شهادت امام حسین (ع) هستند، صورت می‌گیرد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین» مسئولان بحرین تا کنون شماری از علما و سخنرانان حسینیه‌ها را به اتهام تحریک علیه دولت و مشارکت در برگزاری مراسم عاشوراء، به مراکز بازجویی احضار کرده‌اند.

بنابر این گزارش، مسئولان بحرین تعدادی از این سخنرانان را پس از بازجویی آزاد کردند که عبارتند از صادق الغریفی، شیخ مهدی الکرزکانی، سید محی‌الدین المشعل، محمد الملا و شیخ بشار العالی.

همچنین شیخ محمد الریاش به مرکز بازجویی احضار شده و دادستانی کل دستور بازداشت شیخ یاسین الجمری، شیخ هانی البناء و شیخ محمد السهلاوی به اتهام تحریک علیه دولت و تشویق به تروریسم، صادر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + ده =