کد خبر : 113835
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
-

مشکلات اقتصادی با تفکر بسیجی حل می‌شود

مشکلات اقتصادی با تفکر بسیجی حل می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، نقش اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نسیت، از خدمات رسانی به نقاط محروم کشور و سازندگی گرفته تا مقابله با دشمنان و ایجاد امنیت در مرزهای کشور. بسیاری از چهره‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی معتقدند در کشور هر جا از تفکر بسیجی و جهادی

به گزارش قائم آنلاین، نقش اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نسیت، از خدمات رسانی به نقاط محروم کشور و سازندگی گرفته تا مقابله با دشمنان و ایجاد امنیت در مرزهای کشور. بسیاری از چهره‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی معتقدند در کشور هر جا از تفکر بسیجی و جهادی دور شده‌ایم به مشکل خوردیم و هر جا تفکر بسیجی به میدان آمده توانسته برای حل مشکلات راهگشا باشد.

در همین راستا گفت‌وگویی مشروح داشتیم با دکتر محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و معاون سابق بسیج اساتید کشور و از وی درباره نقش بسیج در عرصه‌های مختلف پرسیدیم.

این استاد دانشگاه معتقد است اگر در مدیریت کشور تفکر بسیجی وجد داشت امروز با مشکلات اقتصادی روبرو نبودیم. وی همچنین به تاثیرگذاری نقش بسیج در عرصه‌های مختلف پرداخته است که در ادامه متن این گفت وگو آمده است:

* نقش موثر بسیج در محرومیت زدایی، سازندگی و  تأمین امنیت 

محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای این گفت وگو به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: بسیج نهادی مردمی است که با یک روحیه جهادی در پی تحقق حرکت به تحقق اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی افزود: تشکیل بسیج با اقشار مختلف اساتید، کارمندی، کارگران، دانشجویی و اقشار دیگر باعث شده تا تمامی اقشار جامعه که در خودشان غیرت انقلابی، ملی و اسلامی احساس می‌کنند از طریق بسیج بتوانند به مردم کشور خودشان خدمت کنند.

مرندی تأکید کرد: بسیج تاکنون در ابعاد مختلفی مؤثر بوده است مانند تأمین امنیت در کشور، دفاع از مرزها، شهرها و روستاها و همچنین دفاع از ارزش‌های انقلاب. بُعد مهمی که بسیج می‌تواند به کار گرفته شود و به کار گرفته شده بحث سازندگی است و کمک به ساختن کشور.

* خدمات خوب بسیج به مناطق محروم با اردوهای جهادی

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در همین راستا هم بخشی از بسیج با اردوهای جهادی خدمات خوبی داشته است و گروه‌های جهادی که بیشتر دانشجویی هم هست به نقاط مختلف محروم کشور اعزام می‌شوند و به مردم مستضعف و محروم کمک می‌کند چیزی شبیه بسیج سازندگی که در ابتدای انقلاب وجود داشت و مردم برای خدمت‌رسانی بسیج می‌شدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتیگفت: این قابلیت در بسیج بسیار بالاست و اقشار مختلف بسیج در این رابطه کار گرفته شدند و اخیراً هم شاهد بودیم بسیج پزشکان، جمع گسترده‌ای از پزشکان را بسیج کرده بودند برای خدمت‌رسانی به نقاط محروم و روستاها و این گروه‌ها به روستاها می‌رفتند و به رایگان به مردم خدمات پزشکی ارائه کردند.

مرندی تصریح کرد: بسیج در همه عرصه‌هایی که فعالیت داشته منشأ اثرات مثبت بوده و از این پس هم می‌تواند در هر جایی که کشور و نظام احتیاج داشته باشد منشأ اثرات مثبت و خیر شود.

* مشکلات کشور به دلیل عدم مدیریت‌ بسیجی در بسیاری از حوزه‌ها است

این استاد دانشگاه در رابطه با نقش بسیج برای رفع مشکلات اقتصادی مردم افزود: عمدتاً مشکلات ما برای این است که مدیریت‌های ما در خیلی جاها بسیجی و جهادی نیست و اگر مدیریت‌های ما جهادی و بسیجی باشد مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: رهبری هم اخیراً فرمودند اندیشه‌ای که می‌تواند موشکی را هدایت کند و صدها کیلومتر آن طرف را هدف قرار دهد چگونه نمی‌تواند خودرویی بسازد که کیفیت بالاتری داشته باشد. پاسخ به این سؤال این است که در بحث دفاعی ما تفکر بسیجی و جهادی حاکم است ولی در خودروسازی چنین تفکری حاکم نیست اصلاً هر جایی ما این تفکر جهادی و بسیجی را داشتیم موفق بودیم.

وی تأکید کرد: ۷ سال است کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عربستان، قطر، امارات و اردن همه جمع شدند تا سوریه را ساقط کنند و تنها ایران بود که نمی‌خواست این اتفاق رخ دهد و با یک اقدام جهادی و بسیجی توانستیم موفق باشیم.

* مشکلات اقتصادی با تفکر بسیجی حل می‌شود

این استاد دانشگاه یادآور شد: در حوزه اقتصادی هم وقتی نگاه تفکر بسیجی وجود داشته باشد مشکلات حل خواهد شد، یکی از تفکرات بسیجی نگاه به درون است و اگر در حوزه اقتصادی هم نگاه به درون وجود داشت ما کارمان به اینجا نمی‌رسید. چنانچه ما در طول این ۴۰ سال هم با مشکلاتی سخت‌تر از آن روبرو بودیم و با تفکر بسیجی از آن عبور کرده‌ایم.

* برای حل مشکلات باید به تفکر بسیجی میدان داده شود

مرندی گفت: همین فکری که می‌تواند هواپیمای جنگنده آذرخش را بسازد، می‌تواند خودروی با کیفیت هم بسازد و اقتصاد کشور را هم متحول کند ولیکن باید به این تفکر میدان داده شود.

وی گفت: تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها وجود دارد و باید به آن فضای کار داده شود. دو ماه پیش هم دیدیم حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از اساتید اقتصاددان یک بسته اقتصادی پیشنهاد دادند که رهبری هم گفتند آن را مطالعه کرده‌اند و یک بسته معقول و قابل قبول است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بسیج اقشار مختلف دارد از دانشجو و کارمند گرفته تا پزشک و استاد دانشگاه و اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود مشکلات هم حل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 15 =