کد خبر : 113839
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
-

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی خطاب به واشنگتن و تل‌آویو: شما صلح نمی‌خواهید

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی خطاب به واشنگتن و تل‌آویو: شما صلح نمی‌خواهید

به گزارش قائم آنلاین، از زمانی که «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده مسئولان تشکیلات خودگردان خود را در مرحله‌ای دیده‌اند که تا برای آنها ناشناخته است. بر اساس گزارش روزنامه «معاریو»، ترامپ در ۱۴ می ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد، کمک مالی ۲۰۰ میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان و

به گزارش قائم آنلاین، از زمانی که «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده مسئولان تشکیلات خودگردان خود را در مرحله‌ای دیده‌اند که تا برای آنها ناشناخته است.

بر اساس گزارش روزنامه «معاریو»، ترامپ در ۱۴ می ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد، کمک مالی ۲۰۰ میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان و کمک ۳۶۵ میلیون دلاری به آنروا (آژانس کاریابی و امداد ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) متوقف کرد و دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در آمریکا را بست.

در همین راستا «صائب عریقات» مذاکر‌کننده ارشد فلسطینی و دبیرکل کمیته اجرایی ساف از طریق معاریو به آمریکا و رژیم صهیونیستی پیام داد و گفت: زمانی که همه چیز فرو بپاشد بهای آن را خواهید پرداخت و همگی در جهنم (با یکدیگر) دیدار می‌کنیم.

وی افزود: آنچه در توانم بود، انجام دادم و «ابومازن» (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) نیز در راستای تحقق صلح هر کاری می توانست ، انجام داد. شما (آمریکا و رژیم صهیونیستی) صلح نمی خواهید.

مذاکرات سازش از سال ۲۰۱۴ تا کنون متوقف شده است و زمان ازسرگیری آن مشخص نیست. از دسامبر سال گذشته (۲۰۱۷) که ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی کرد، تشکیلات خودگردان اعلام کرد روابط خود با آمریکا را قطع می‌کند و دیگر میانجی‌گری این کشور در مذاکرات سازش را قبول ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + دو =