کد خبر : 113575
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
-

کیخا: قوانین کسب سهمیه المپیک به نفع تک‌وسیله‌کاران است

کیخا: قوانین کسب سهمیه المپیک به نفع تک‌وسیله‌کاران است

به گزارش قائم آنلاین، سعیدرضا کیخا ژیمناست ایرانی در گفت و گو ، اظهار کرد: هدفم کسب سهمیه المپیک است که با توجه به شرایط خوبی که در خرک حلقه دارم دور از دسترس نیست. قوانین در  کسب سهمیه  المپیک نیز به نفع تک وسیله کاران شده است. از سهمیه تیمی کم و به سهمیه

به گزارش قائم آنلاین، سعیدرضا کیخا ژیمناست ایرانی در گفت و گو ، اظهار کرد: هدفم کسب سهمیه المپیک است که با توجه به شرایط خوبی که در خرک حلقه دارم دور از دسترس نیست. قوانین در  کسب سهمیه  المپیک نیز به نفع تک وسیله کاران شده است. از سهمیه تیمی کم و به سهمیه تک وسیله‌ها ‌اضافه شده به همین خاطر ما برای کسب سهمیه المپیک شانس بیشتری داریم. من هم خیلی امیدوارم. انءشاالله با برنامه‌ریزی خوبی که فدراسیون انجام داده و اعزام به مسابقاتی که برای آمادگی نیاز است بتوانیم کسب سهمیه المپیک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ریزی از سوی خودش و فدراسیون برای المپیک ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است، گفت: ‌اطلاع ندارم که فدراسیون چه برنامه‌ریزی کرده است. هدف فدراسیون هم کسب سهمیه المپیک است. آنها نمره ای را در نظر خواهند گرفت که هر کس آن نمره را کسب کند می‌تواند جذب تیم ملی شود و در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند، اما به طور دقیقی در مورد جزئیات برنامه‌های فدراسیون اطلاعی ندارم.

وی گفت: برای کسب سهمیه المپیک ۸ مسابقه (چهار جام جهانی در این سال و چهار جام جهانی در سال آینده) طی دو سال پیش رو داریم که با حضور در این مسابقات می‌توانیم امیدوار به کسب سهمیه المپیک باشیم. از طرفی در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ سه سهمیه تیمی و در مسابقات ۲۰۱۹ در کنار سهمیه انفرادی ۹ سهمیه تیمی هم توزیع خواهد شد. البته ما شانسی در بخش تیمی نداریم. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در اوایل مهرماه به میزبانی قطر انجام می شود که ما در آن حضور نخواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که چرا در رقابت های قهرمانی جهان قطر اعزامی نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: این‌ها به سیاست فدراسیون و مسائل اقتصادی فدراسیون باز می‌گردد.

کیخا به سطح بالای وسیله خرک حلقه در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اشاره و تاکید کرد: سطح مسابقات بازی‌های آسیایی خصوصا در وسیله خرک حلقه بسیار بالا بود. نفراتی که اول، دوم و سوم شدند نمرات خیلی بالایی گرفتند. من حتی در مسابقات جهانی نیز این نمرات بالا را ندیده بودم. این نشان دهنده این است که چقدر سطح خرک در این مسابقات بالا بود. من حتی این مسابقات را با قهرمانی اروپا مقایسه کردم و دیدم که نمرات خیلی با بازی‌های آسیایی متفاوت است. من با نمره‌ای که در بازی‌های آسیایی گرفتم می‌توانستم در قهرمانی اروپا صاحب مدال شوم. ژیمناستیک آسیا مهد قهرمانان آسیا و  المپیک است و انتظاری بیش از این نیست. من اگر در مسابقات قهرمانی آسیا و حتی بازی‌های آسیایی قبل این نمره را می گرفتم روی سکو قرار داشتم، اما در این دوره قسمت نشد که این طلسم شکسته شود.

او در مورد عملکردش در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: خدا را شکر در آن مسابقات توانستم هم در مقدماتی و هم در فینال اجرای خوبی داشته باشم.  در فینال بهترین برنامه را اجرا کردم و فقط متاسفانه در پرش مقداری لغزش کوچکی پیش آمد. در کل از برنامه اجرایی خودم در بازی‌های آسیایی راضی هستم و تقریبا کاری که از دستم بر می آمد را انجام دادم. البته ورزشکار هیچ وقت رتبه های پایین راضی نمی‌شود. من دوست داشتم با مدال برگردم اما قسمت این طور نبود.

کیخا در خصوص مصدومیت دو ملی پوش ژیمناستیک گفت: در بازی‌های آسیایی قرار بود که همه تمرکزم روی تک وسیله باشد و پیش بینی شده بود که فقط جاهایی که نیاز بود به تیم کمک کنم اما یک هفته‌ قبل از بازی‌های آسیایی کهنی از ناحیه مچ پا آسیب دید و شانس حضور در حرکات زمینی و پرش از خرک را از دست داد. سامان مدنی نیز شب قبل از فینال بازی‌های آسیایی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی جدی شد. این‌ها سبب شد که من در بازی‌های آسیایی جاکارتا علاوه بر خرک حلقه در حرکات زمینی و پرش از خرک هم شرکت کنم که نمره قابل قبولی نیز گرفتم. با توجه به آسیب‌دیدگی‌ها صلاح دانستیم که در فینال فقط در وسیله‌هایی که در دور مقدماتی مسابقه داده بودیم، شرکت کنیم تا حداقل رتبه هشتمی به هند واگذار نشود.

وی در پایان به حرکات ابداعی خود اشاره کرد و گفت: خدا را شکر پنج حرکت جدید در کتاب جهانی ثبت کرده‌ام و به عنوان رکوردار ابداع حرکات جدید شناخته می‌شوم. این موفقیت باعث شده که نگاه مربیان، داوران و ورزشکاران نسبت به کشور ما تغییر کند. کسی که در خرک حلقه بازی‌های آسیایی نفر اول شد از حرکت ابداعی من استفاده کرد. همچنین در جلسه کمیته‌ فنی قبل از بازی‌های آسیایی، رییس کمیته‌ فنی جهانی به تشریح و توضیح پنج حرکت ابداع شده من پرداخته بود. این‌ها باعث شد جدا از رضایتی که از اجرایم داشتم خوشحال شوم  که توانسته ام نگاه ها را نسبت به کشورم تغییر دهم و توجه سایر کشورها را به ایران جلب کنم. امیدوارم که این موفقیت‌ها به آینده ژیمناستیک ایران و ژیمناست‌های جوان کمک کند و مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =