کد خبر : 113649
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
-

صدها نفر در گلاسگو برای استقلال از لندن راهپیمایی کردند+تصاویر

صدها نفر در گلاسگو برای استقلال از لندن راهپیمایی کردند+تصاویر

به گزارش قائم آنلاین، گروه‌های استقلال‌طلب اسکاتلند راهپیمایی سالیانه‌ای در شهر «گلاسکو» پایتخت این کشور برگزار کرد و خواستار تعیین زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال از بریتانیا شدند. به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، این راهپیمایی شامل موسیقی و سخنرانی برخی اعضای حزب ملی اسکاتلند بود. برگزار کنندگان این راهپیمایی آن را برای آمادگی همه‌پرسی استقلال

به گزارش قائم آنلاین، گروه‌های استقلال‌طلب اسکاتلند راهپیمایی سالیانه‌ای در شهر «گلاسکو» پایتخت این کشور برگزار کرد و خواستار تعیین زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال از بریتانیا شدند.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، این راهپیمایی شامل موسیقی و سخنرانی برخی اعضای حزب ملی اسکاتلند بود. برگزار کنندگان این راهپیمایی آن را برای آمادگی همه‌پرسی استقلال بعدی مهم دانسته و اظهار امیدواری کردند تا یک سال آینده همه‌پرسی دوم استقلال از بریتانیا برگزار شود.

به گفته یکی از سخنرانان این راهپیمایی، فرآیند برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مجوز برگزار همه‌پرسی استقلال اسکاتلند را می‌دهد.

روزنامه «اسکاتس‌من» نیز با اشاره به این راهپیمایی نوشت، شرکت‌کنندگان از خانم «نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند خواستند برنامه‌هایش برای برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال را اعلام کند.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا سال ۲۰۱۴ برگزار شد اما اکثریت شرکت‌کنندگان اسکاتلندی رای به عدم استقلال داده بودند. سال ۲۰۱۶ نیز همه‌پرسی برگزیت در سراسر بریتانیا برگزاری شد اما رای اکثر مردم اسکاتلند ماندن در اتحادیه اروپا بود درحالی که رای کلی بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) در مجموع خروج از اتحادیه اروپا بود. از این رو احزاب مختلف در اسکاتلند بارها لندن را به برگزاری همه‌پرسی استقلال تهدید کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هفت =