کد خبر : 113175
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
-

خط و نشان روسی-چینی برای غرب؛ «وستوک ۲۰۱۸» همچنان در جریان است

خط و نشان روسی-چینی برای غرب؛ «وستوک ۲۰۱۸» همچنان در جریان است

به گزارش قائم آنلاین، رزمایش بزرگ «وستوک – ۲۰۱۸» از تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) در منطقه «تسوگل» در نزدیکی مرزهای روسیه با چین و مغولستان آغاز شده و تا روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) نیز ادامه خواهد داشت. بنا بر این گزارش، در این رزمایش ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، بیش از یک

به گزارش قائم آنلاین، رزمایش بزرگ «وستوک – ۲۰۱۸» از تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) در منطقه «تسوگل» در نزدیکی مرزهای روسیه با چین و مغولستان آغاز شده و تا روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) نیز ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، در این رزمایش ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، بیش از یک هزار هواپیما، بالگرد و تجهیزات هوایی بدون سرنشین و حدود ۳۶ هزار تانک و نفربر و حدود ۸۰ ناو و زیردریایی روسیه شرکت کرده‌اند. در رزمایش «وستوک ۲۰۱۸»، ۸۷ ناظر از ۵۹ کشور جهان حضور دارند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته است، این رزمایش بزرگترین رویداد نظامی از زمان برگزاری مانورهای «زاپاد-۸۱» است» که طبق اسناد سیا حدود ۱۵۰ هزار نظامی در آن شرکت کرده بودند. این مانور در سال ۱۹۸۱ میلادی در دوره شوروی سابق برگزار شده بود.

نکته حائز اهمیت درباره رزمایش «وستوک – ۲۰۱۸» این است که در مجموعه رزمایش های امسال، نیروهای کشور چین و در سطحی کوچکتر، مغولستان نیز شرکت کرده‌اند و این نخستین بار است که یک کشور خارجی نیز در این مجموعه رزمایش‌های بزرگ روسیه شرکت می‌کند.

وزارت دفاع چین گفته بود، مشارکت چین در این مانورهای نظامی با ۳۲۰۰ نیرو، ۹۰۰ قبضه سلاح و ۴۰ هواپیما و بالگرد نظامی انجام خواهد گرفت.

با این حال، رسانه‌های غربی و مقامات آمریکایی با مطرح کردن اظهاراتی علیه روسیه، در روزهای گذشته سعی کرده‌اند تا به نحوی القا کنند که روسیه با تعداد نیروهای کمتری در این رزمایش شرکت کرده و گزارش‌هایی که درباره وسعت این رزمایش برگزار شده، دروغین بوده است.

این رزمایش نظامی عظیم مشترک میان روسیه،‌ چین و مغولستان همزمان با اجلاس «مجمع اقتصادی شرق» در «ولادیوستوک» روسیه برگزار می‌شود. این اجلاس نیز از روز یازده سپتامبر آغاز شده و تا امروز نیز در شهر «ولادی‌وستوک» روسیه با حضور سران کشورهای منطقه ادامه داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 6 =