کد خبر : 113179
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۵
-

انصارالله ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر اشغال «کیلو ۱۶» را تکذیب کرد

انصارالله ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر اشغال «کیلو ۱۶» را تکذیب کرد

به گزارش قائم آنلاین، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنب انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ادعاهای ائتلاف سعودی در خصوص پیشروی در استان الحدیده در غرب یمن را رد کرد. او گفت که ادعای این ائتلاف مبنی بر اینکه توانسته‌اند منطقه «کیلو ۱۶»، جاده ارتباطی شهر الحدیده و صنعاء، پایتخت یمن را

به گزارش قائم آنلاین، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنب انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ادعاهای ائتلاف سعودی در خصوص پیشروی در استان الحدیده در غرب یمن را رد کرد.

او گفت که ادعای این ائتلاف مبنی بر اینکه توانسته‌اند منطقه «کیلو ۱۶»، جاده ارتباطی شهر الحدیده و صنعاء، پایتخت یمن را به تصرف خود درآورند، دروغ است.

شامی به حملات ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که این ائتلاف برای تحقق هر پیروزی به کشتار افراد غیر نظامی روی می‌آورد و آن‌ها را بمباران می‌کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن همچنین ایالات متحده آمریکا را شریک جریم ائتلاف سعودی در یمن دانست.

ائتلاف سعودی از چند روز گذشته با هدف قطع ارتباط شهر الحدیده با صنعاء، حملات گسترده‌ای علیه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شرق استان الحدیده انجام دادند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شد.

شامی به کارشکنی ائتلاف سعودی در گفت‌وگوهای یمن به میزبانی ژنو سوئیس اشاره کرد و گفت که این ائتلاف متجاوز با هدف به دست آوردن دستاوردهای میدانی قبل از مذاکرات ژنو، مانع از رسیدن هیأت انصارالله به سوئیس شد.

نشست ژنو قرار بود پنجشنبه هفته گذشته با مشارکت طرف‌های یمنی برگزار شود که ائتلاف سعودی به هیأت انصارالله اجازه خروج از شهر صنعاء نداد و به این ترتیب این نشست شکست خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + نوزده =