کد خبر : 112968
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۰
-

شهادت ۱۵ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در حملات سعودی به غرب یمن +عکس

شهادت ۱۵ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در حملات سعودی به غرب یمن +عکس

به گزارش قائم آنلاین، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب، منطقه «کیلو۱۶» استان الحدیده را با هدف «پشتیبانی شبه نظامیان»، هدف حملات کور خود قرار دادند. منابع یمنی می‌گویند که در این حملات هوایی، ۱۵نفر از شهروندان یمنی شهید و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. خبرنگار المسیره مستقر در کیلو۱۶ گزارش داد که

به گزارش قائم آنلاین، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب، منطقه «کیلو۱۶» استان الحدیده را با هدف «پشتیبانی شبه نظامیان»، هدف حملات کور خود قرار دادند.

منابع یمنی می‌گویند که در این حملات هوایی، ۱۵نفر از شهروندان یمنی شهید و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

خبرنگار المسیره مستقر در کیلو۱۶ گزارش داد که تیم نجات و امدادرسانی به دلیل شدت حملات، قادر به انتقال زخمی‌ها و اجساد به بیمارستان نبودند.

منابع یمنی ‌می‌گویند که سلسله حملات کور ائتلاف سعودی به کیلو۱۶ در الحدیده واقع در غرب یمن، با هدف پشتیبانی شبه نظامیانی صورت گرفت که قصد نفود به  این منطقه را داشتند.

کشته و زخمی شدن ۴۵ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در منطقه کیلو۱۶

همزمان، وزارت دفاع یمن چهارشنبه شب بیانیه‌ای درباره ناکامی شبه نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی در نفوذ به منطقه کیلو۱۶ صادر و در آن اعلام کرد که نیروهای یمنی مانع «لشکرکشی گسترده» به سمت مناطق و روستاهای شمال شرق فرودگاه الحدیده شدند.

در این بیانیه‌ آمده است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای پشتیبانی شبه نظامیان ائتلاف متجاوز که سعی در نفوذ به کیلو۱۶ را داشتند، بیش از ۵۰ بار حمله کردند.

وزارت دفاع یمن افزود: نیروهای یمنی ضمن مقاومت در برابر پیشروی شبه نظامیان در یکی از «گسترده‌ترین حملات زمینی ائتلاف»، چهار خودری نظامی آنها را با «سلاحی مناسب» هدف قرار دادند.

وزارت دفاع یمن می‌گوید که شبه نظامیان مهاجم شامل ۳ لشکر بودند که بیش از ۴۵ نفر از آنها در عملیات مقاومت نیروهای یمنی در منطقه کیلو ۱۶ کشته و زخمی شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فرودرین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شده است.

طبق گزارش یک روزنامه آمریکایی، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر ۱۰ هزار کشته را تغییر نمی‌دهند.

در حالی که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن با حمایت کشورهای غربی همچنان ادامه دارد، روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته است که آمار واقعی کشته‌های این تجاوز چندین برابر رقمی است که رسانه‌های غربی می‌گویند.

در این گزارش که با عنوان «جنگ مرگبار در یمن ادامه دارد اما چرا تلفات ثابت مانده؟» منتشر شده، آمده است: «هیچ پایانی برای جنگ شرورانه در یمن دیده نمی‌شود و غیرنظامیان حتی اگر از گلوله‌ها و بمباران‌ها جان به در ببرند، درگیر با جنگ‌های خونین، حملات هوایی بی‌ملاحظه یا امواج قحطی یا بیماری هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که تلفات ثابت مانده است».

در ادامه این گزارش، از روایت یک نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» خبر داده که در آن آمده است: «تلفات جنگ در یمن در حد فاصل ژانویه ۲۰۱۶ تا اواخر جولای ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ هزار نفر است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =