کد خبر : 112866
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
-

کمترین توقع از شاگردان کولاکوویچ؛ لطفاً حداقل ششم شوید!

کمترین توقع از شاگردان کولاکوویچ؛ لطفاً حداقل ششم شوید!

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند در بازی‌های آسیایی اندونزی درخشید و توانست بدون حتی یک ست باخته بر تیم‌های پاکستان، مغولستان، قطر و… غلبه کند و مدال طلا را کسب کند. ملی‌پوشان پس از این مسابقات به تهران برگشتند و بعد

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند در بازی‌های آسیایی اندونزی درخشید و توانست بدون حتی یک ست باخته بر تیم‌های پاکستان، مغولستان، قطر و… غلبه کند و مدال طلا را کسب کند. ملی‌پوشان پس از این مسابقات به تهران برگشتند و بعد از چند روز استراحت راهی اسلوونی شدند.

شاگردان کولاکوویچ در اسلوونی سه بازی دوستانه برابر تیم‌های آمریکا، اسلوونی و کانادا برگزار کردند که در هر سه مسابقه بازنده میدان بودند؛ البته سرمربی تیم ملی در بسیاری از لحظات این تورنمنت به بازیکنان ذخیره فرصت داد تا خودی نشان دهند.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال درخصوص این موضوع اظهار داشت: ما به تازگی بازی‌های آسیایی را به پایان رسانده بودیم و تعداد زیادی از بازیکنان از نظر بدنی بعد از این سفرها نیاز به ریکاوری داشتند و ریسک مصدومیت آنها بالا بود که به همین دلیل از بازیکنانی استفاده کردیم که کمتر در جاکارتا به میدان رفته بودند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که به بازی‌هایی که در اندونزی برگزار شد اصلاً نمی‌توان به چشم بازی‌های تدارکاتی در حد قهرمانی جهان نگاه کرد، چراکه به عقیده اکثر کارشناسان ورزشی برگزاری بازی با تیم‌هایی که سطح پایین‌تری نسبت به تیم ملی دارند ناخودآگاه سطح فنی تیم ملی ایران را هم پایین می‌آورد. بنابراین باید گفت ستاره‌های تیم ملی در اندونزی نتوانستند تدارک خوبی داشته باشند. در تورنمنت اسلوونی هم که فرصت چندانی به آنها نرسید تا بتوانند به هماهنگی و آمادگی ایده‌آل برسند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا با این شرایط ستاره‌هایی همچون معروف، موسوی، عبادی‌پور، قائمی، غفور و … در بلغارستان عملکرد موفق خواهند داشت یا اینکه شرایط به گونه دیگری پیش خواهد رفت.

ایگور در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درمورد تورنمت اسلوونی و برگزاری مسابقات قهرمانی جهان گفت نتیجه در اسلوونی برای ما اهمیتی ندارد و ایران به دنبال آماده‌سازی کامل و نتیجه‌گیری در قهرمانی جهان است.

کولاکوویچ به خوبی می‌داند که ایران در دوره گذشته عنوان ارزشمند ششمی را کسب کرد و حالا بدون شک توقعات حداقل در حد تکرار همین نتیجه است. ایران در دوره گذشته رقابت‌ها پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد. بهترین رتبه ایران در ادوار گذشته این رقابت‌ها جایگاه نوزدهمی بود که در دوره گذشته ۱۳ پله صعود در این رقابت‌ها داشت و عنوان ششمی را به دست آورد.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از ۱۹ شهریور تا ۸ مهرماه ۱۳۹۷ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود. بر این اساس تیم ملی والیبال ایران در گروه چهارم با بلغارستان یکی از میزبان‌ها، لهستان قهرمان سال ۲۰۱۴، کوبا، فنلاند و پورتوریکو همگروه شد. ملی‌پوشان کشورمان بازی‌های دور مقدماتی خود را در شهر وارنا بلغارستان برگزار می‌کنند. پس از پایان دور مقدماتی این رقابت‌ها از هر گروه چهار تیم به مرحله دوم صعود می‌کنند که رقابت‌های مرحله دوم در چهار گروه چهار تیم پیگیری خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۸، ششمین حضور خود در رقابت های قهرمانی مردان جهان را تجربه خواهد کرد در حالی که بهترین عنوان به دست آمده این تیم در سال ۲۰۱۴ با اسلوبودان کواچ و رتبه ششمی بود، اما احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید که تضمینی برای تکرار این نتیجه وجود ندارد.

کولاکوویچ، ضیایی و همکارانش باید بدانند که اگر تیم ملی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده نتواند حداقل عنوان ششمی را کسب تکرار کند باید به فکر اتمام دوران مدیریتی خود باشند، چراکه نام احمد ضیایی در لیست مدیران بازنشسته هم حضور داشت و صحبت‌هایی درمورد پایان دوران ریاست وی در فدراسیون والیبال هم مطرح شده است؛ هرچند که وی در مصاحبه‌هایی اعلام کرده اگر از سمتش برکنار شود، فدراسیون جهانی ایران را محروم خواهد کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا تیم ملی می‌تواند حداقل عنوان ششمی دوره گذشته را تکرار کند یا اینکه شاهد اتفاقات دیگری در والیبال ایران خواهیم بود.

برنامه کامل دیدارهای تیم‌ ‌ملی والیبال ایران در قهرمانی مردان جهان به وقت محلی به شرح زیر است:

ایران – پورتوریکو (ساعت ۱۷، چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه)

ایران – بلغارستان (ساعت ۲۰:۳۰، پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه)

ایران – کوبا (ساعت ۱۷، شنبه ۲۴ شهریور ماه)

ایران – لهستان (ساعت ۲۰:۳۰، دوشنبه ۲۶ شهریور ماه)

ایران – فنلاند (ساعت ۱۷، سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 3 =