کد خبر : 112733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
-

پیشنهاد اخذ مالیات از معاملات ارز، سکه و خودرو را به سران قوا ارائه کردیم

پیشنهاد اخذ مالیات از معاملات ارز، سکه و خودرو را به سران قوا ارائه کردیم

به گزارش قائم آنلاین، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، امروز در محل سازمان و در نشست خبری با بیان این که در ۵ ماه امسال ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیات وصول شد، گفت: برگ تشخیص برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صادر شد. وی افزود: در ۵ ماهه امسال

به گزارش قائم آنلاین، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، امروز در محل سازمان و در نشست خبری با بیان این که در ۵ ماه امسال ۳۶.۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیات وصول شد، گفت: برگ تشخیص برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی صادر شد.

وی افزود: در ۵ ماهه امسال ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد درآمد وصول شد و ۸۵۰۰ میلیارد تومان عوارض پرداخت شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای شروع طرح تحول سلامت ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در ۵ ماه امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه امسال ۱۲۰۰ میلیارد عوارض به شهرداری تهران دادیم.

به گفته وی، در راستای مبارزه با شرکت‌ها و فاکتورهای صوری در یک استان ۳۰۰۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد، یک سبزی فروش شناسنامه خود را در ازای مبلغ با سه میلیون در اختیار سودجویان قرار داد تا با آن واردات صورت گیرد. یک لحاف دوز ۳۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.

تقوی‌نژاد همچنین گفت: فردی را شناسایی کردیم که ۸۸۰ میلیارد تومان سپرده داشت و نیز یک مودی واقعی را شناسایی کردیم و ۲۲۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، ۴ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۱۳ اظهار نامه الکترونیکی در خرداد و تیر گرفته شد. با بررسی ۶ هزار تراکنش بالای ۵ میلیارد تومان ۱۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی شناسایی شد.

تقوی‌نژاد افزود: ۴ هزار میلیارد اصل و جریمه مالیاتی ۲۰۵ شرکت پتروشیمی فعال در بورس کالا از محل معافیت صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اخذ شد.

تقوی نژاد همچنین گفت: تا ۲۵ سکه خرید و فروش شده معاف از مالیات است، جدولی تهیه شده و در اختیار سران قوا برای تصویب است، بیش از هزار سکه خرید و فروش با نرخ ۳۵ درصد مالیات تعلق گیرد. ۸۳۰ میلیارد برای یک واردکننده خودرو مالیات تشخیص دادیم.

وی گفت: قبول دارم برخی اقشار مانند طلا فروشان و صرافان مالیات کمی می‌دهند، گزارش مالیات صرافان خیلی محرمانه است تعجب می‌کنم چگونه دسترسی داشته اید. اسفند ۹۶ اداره خاصی برای مالیات صرافان تشکیل شد که در اداره کل مودیان بزرگ تهران است که ۳۵ درصد مالیات کشور را وصول می‌کند. برخی اقشار مالیات ارزش افزوده را می‌گیرند و به ما نمی‌دهند.

تقوی‌نژاد در مورد دریافت مالیات از خرید و فروش ارز، سکه و خودرو اظهار داشت: برای این سه موضوع پیشنهاداتی را به شورای هماهنگی سران سه قوه داده‌ایم که در صورت تصویب بر اساس جداول تعیین شده بتوانیم از این معاملات مالیات بگیریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 15 =