کد خبر : 112726
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
-

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ امامزاده مازندران

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ امامزاده مازندران

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بابیان اینکه با آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت ها به عزاداری‌ ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) ، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و موقوفات را

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بابیان اینکه با آگاه سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت ها به عزاداری‌ ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) ، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و موقوفات را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: برنامه های لبیک یا حسین ، احلی من العسل ویژه دانش آموزان ، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان ، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از محل درآمد موقوفات منطبق و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش اجرا می شود.

این مسئول گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۹ شهریور در سه مرحله دهه اول، دهه دوم و دهه سوم محرم با برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی اجرا می شود.

حیدری با اشاره به وجود ۱۴ هزار موقوفه در مازندران افزود : نیت ۷۰ درصد موقوفات این استان ، عزاداری و اطعام دهی در ایام محرم است.

وی از اعزام ۳۰۰ مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان همزمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این مبلغان وظیفه پاسخگویی به شبهات مردم، سخنرانی در مراسم‌ عزاداری و بصیرت‌افزایی را بر عهده دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: هر چند تعدد موقوفات از جمله موارد خوشایند به شمار می رود اما فراوانی نیت واقف در یک مورد را باید با آگاهی سازی و شناساندن موارد جدید وقف معرفی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + هشت =