کد خبر : 112417
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۵۰
-

ده‌ها هنرمند لغو مسابقات «یورو ویژن» در فلسطین اشغالی را خواستار شدند

ده‌ها هنرمند لغو مسابقات «یورو ویژن» در فلسطین اشغالی را خواستار شدند

به گزارش قائم آنلاین، ده‌ها هنرمند بین‌المللی خواهان لغو برگزاری مسابقه ترانه خوانی«یورو ویژن ۲۰۱۹» در سرزمین‌های اشغالی شدند. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این نامه که به امضای ۱۴۰ موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، رمان‌نویس و شاعر رسیده و در روزنامه «گاردین» منتشر شده، از مسئولان مسابقات ترانه خوانی یورو ویژن خواسته از برگزاری این مراسم در فلسطین

به گزارش قائم آنلاین، ده‌ها هنرمند بین‌المللی خواهان لغو برگزاری مسابقه ترانه خوانی«یورو ویژن ۲۰۱۹» در سرزمین‌های اشغالی شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این نامه که به امضای ۱۴۰ موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، رمان‌نویس و شاعر رسیده و در روزنامه «گاردین» منتشر شده، از مسئولان مسابقات ترانه خوانی یورو ویژن خواسته از برگزاری این مراسم در فلسطین اشغالی خودداری کنند.

«راجر واترز» ترانه سرای انگلیسی، «کن لوچ» کارگردان سینما و تلویزیون و «یان مارتل» رمان‌نویس کانادایی از جمله امضاکنندگان سرشناس این نامه هستند.

در بخشی از این نامه آمده است: «تا زمانی که فلسطینیان بتوانند از آزادی، عدالت و حقوق برابر برخوردار شوند، نباید با حاکمیتی که حقوق اساسی فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد، تعامل کرد. در ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) چند روز پس از پیروزی نماینده اسرائیل در یوروویژن، ارتش این رژیم ۶۲ معترض غیرمسلح فلسطینی در غزه، از جمله شش کودک را کشت و صدها تن را با مهمات جنگی مجروح کرد. این در حالی است که عفو بین الملل استفاده از سلاح برای کشتار جمعی و ضرب و جرح را محکوم کرده و دیده بان حقوق بشر نیز این کشتارها را غیرقانونی توصیف کرده است.»

در این نامه همچنین آمده است که «اتحادیه پخش برنامه‌های اروپا» باید برگزاری این مسابقه در سرزمین‌های اشغالی را به طور کامل لغو کند و آن را به کشور دیگری با سابقه خوب حقوق بشر منتقل سازد.

 به گفته وزارت بهداشت فلسطین در ماه مه (اردیبهشت) دست‌کم ۶۲ فلسطینی معترض در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی با آتش نظامیان صهیونیست کشته شده و هزاران نفر زخمی شدند.

در سال‌های اخیر گروه‌های مدافع حقوق فلسطینی‌ها در کشورهای غربی جریان موسوم به «بایکوت، محروم‌سازی و تحریم اسرائیل» (BDS) را راه انداخته‌اند که هدف آن اعمال فشار به تل‌آویو با الگوبرداری از روش‌هایی است که پیش از این به سقوط رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی منجر شده است. لغو برگزاری مسابقات ورزشی و هنری و تحریم فروش محصولات به شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله روش‌های جریان BDS است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =