کد خبر : 112435
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۲۵
-

تدوین برنامه‌ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی

تدوین برنامه‌ای برای ترویج علم در مرکز تحقیقات سیاست علمی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر اکرم قدیمی در نشست هم‌اندیشی راهکارهای ترویج دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی به جامعه، با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج علم در کشور، افزود: در این راستا طرح “مدل کارآمد و عملیاتی ترویج دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی با استفاده از روش‌ نظریه‌سازی داده بنیاد (GT)” را تدوین

به گزارش قائم آنلاین، دکتر اکرم قدیمی در نشست هم‌اندیشی راهکارهای ترویج دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی به جامعه، با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج علم در کشور، افزود: در این راستا طرح “مدل کارآمد و عملیاتی ترویج دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی با استفاده از روش‌ نظریه‌سازی داده بنیاد (GT)” را تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدل از مدل‌های رایج در این زمینه استفاده شد، خاطرنشان کرد: در زمینه ترویج علم از سال‌های گذشته طرح “درهای باز دانشگاه” در دنیا اجرایی می‌شود و از سال گذشته ۶ دانشگاه به منظور آشنایی برگزیدگان آزمون سراسری با رشته‌های دانشگاهی این طرح را اجرایی کردند.

قدیمی با بیان اینکه این طرح با مشارکت تعداد بیشتری از دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که این طرح بدون هیچ برنامه‌ریزی خاصی اجرایی می‌شود و هر دانشگاه یک روز را برای اجرای این طرح انتخاب می‌کند.

به گفته وی در دنیا روز ۱۰ نوامبر را که با عنوان “روز جهانی علم در خدمت صلح” نامگذاری شده است، به عنوان روز درهای باز دانشگاه انتخاب کرده‌اند.

رییس انجمن ترویج علم با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این انجمن در زمینه ترویج علم، یادآور شد: پرسش وزیر از دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با موضوع ترویج دستاوردهای علمی، معرفی پیشکسوتان علمی، معرفی دستاوردهای موفق دانشگاه‌ها و تعیین یک روز خاص برای اجرای “درهای باز دانشگاه” از جمله اقدامات انجام شده در زمینه ترویج علم بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 12 =