کد خبر : 112335
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
-

عرصه و عیان چشمه آب معدنی سورت به مدت ۱۵ سال واگذار می‌شود

عرصه و عیان چشمه آب معدنی سورت به مدت ۱۵ سال واگذار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، چشمه آب معدنی سورت تنها چشمه منحصر به فرد ایران و دومین چشمه زیبای طبیعی جهان است که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه برای بازدید از چشمه مراجعه می کنند. جدای از خدمات ضعیفی که در اختیار گردشگران این منطقه قرار می‌گیرد بحث نابودی عرصه و عیان و حتی

به گزارش قائم آنلاین، چشمه آب معدنی سورت تنها چشمه منحصر به فرد ایران و دومین چشمه زیبای طبیعی جهان است که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه برای بازدید از چشمه مراجعه می کنند.

جدای از خدمات ضعیفی که در اختیار گردشگران این منطقه قرار می‌گیرد بحث نابودی عرصه و عیان و حتی طاقه‌های این چشمه به دلیل نبود مدیریت واحد است که انتقاد جدی بسیاری از دوستداران طبیعت و عرصه های میراثی است.

در حال حاضر میراث فرهنگی و گردشگری، آب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی به نوعی خودشان را مالک چشمه آب معدنی سورت می دانند.

میراث فرهنگی به دلیل داشتن عرصه میراثی، منابع طبیعی به دلیل اینکه زمین‌های اطراف جز منابع طبیعی محسوب می‌شود، محیط زیست هم دغدغه‌های خاص خودش در بحث واگذاری را دارد و آب منطقه ای مازندران به دلیل اینکه چشمه جوشان در این منطقه وجود دارد خودش را حاکم سورت می دانند، اما هیچکدام از ادارات و نهادها به وظایف سازمانی خویش عمل نمی کند، متولیان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران با اعلام اینکه بحث حفاظت از منابع میراثی متوجه این سازمان بوده است که با فنس کشی اقدامات لازم انجام شده است و مجوز احداث یک مجتمع گردشگری در حاشیه این چشمه صادر و این مجموعه در حال خدمات دهی است.

پس از سال‌ها کش و قوس فراوان بالاخره مسؤولان منابع طبیعی مازندران با واگذاری عرصه و عیان چشمه آب معدنی سورت به مدت ۱۵ سال موافقت کردند و بنا به گفته موسوی قرار است که مزایده برگزار شود.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: واگذاری عرصه به مدت دو مرحله انجام است و با توجه به رضایت مندی از نگهداری امکان تمدید طرح هم وجود دارد.

به گزارش بلاغ، با توجه به مشکلی که متولیان میراث فرهنگی و گردشگری برای واگذاری عرصه داشتند انتظار است که پس از واگذاری شاهد تحولات در چشمه آب معدنی سورت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 12 =