کد خبر : 112245
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
-

دنیای «دنیا» را بسازیم

دنیای «دنیا» را بسازیم

به گزارش قائم آنلاین،  دنیا معتمدی دختری ۶ ساله که در آذر ماه سال گذشته در یک حادثه آتش‌سوزی، پدر و مادرش یعنی تمام دنیایش را از دست داد و نه تنها غم مرگ والدینش را در دل کوچکش دید، خودش نیز در این سانحه دچار سوختگی نزدیک به ۵۰ درصدی شد. کودکی که در

به گزارش قائم آنلاین،  دنیا معتمدی دختری ۶ ساله که در آذر ماه سال گذشته در یک حادثه آتش‌سوزی، پدر و مادرش یعنی تمام دنیایش را از دست داد و نه تنها غم مرگ والدینش را در دل کوچکش دید، خودش نیز در این سانحه دچار سوختگی نزدیک به ۵۰ درصدی شد.

کودکی که در کنار نبود والدینش و خلاهای عاطفی و روانی متاثر از این ماجرای غم‌انگیز، مشقت و درد درمان پر پیچ و خم و طولانی سوختگی را هم باید بر وجود نحیف و کودکانه‌اش تحمل کند و تاکنون بارها و بارها تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دنیا که هم اکنون تحت حضانت پدربزرگ و مادربزرگ پدری‌اش روزگار می‌گذراند، تمام غم‌هایش روی سینه‌اش تل‌انبار می‌کند و نه آغوش پدرش است و نه گوش مادرش، تا دردهایش را بگوید و کمی تسکین یابد.

در این میان، تنها یادگار پدر و مادرش یعنی خانه پدری‌اش به دلیل بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات بانکی در آستانه تملیک بانک قرار گرفت و تماس‌های مکرر به خانواده پدری‌اش مبنی بر قرار گرفتن این ملک برای قرار گرفتن در لیست مزایده، مشقت دیگری را بر این خانواده به وجود آورد.

هزینه هنگفت درمان از لیزر درمانی، لباس مخصوص، ایاب و ذهاب، دارو و… هم به حدی بود که پدربزرگش زمین‌اش را هم فروخت اما کفاف نداد که نداد.

اینک که پروسه درمانی دنیا زمان مشخصی ندارد و ممکن است چند سالی هم به طول انجامد، ضرورت حمایت همه اقشار و آحاد مردمی به ویژه مسئولان شهری و استانی و حتی ملی را می‌طلبد و در جامعه ارزشی ما که برگرفته از اصول انسان دوستانه اسلام است همگان را مسئول و مکلف به ورود به این ماجرا و کاهش آلام پر درد دنیای دنیا می‌کند.

آری، بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند؛ چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار، و ما مردم این خطه‌ایم که برای دردهای دنیا بیقراریم و دست به دست هم باید نشان دهیم که همه از یک گوهریم.

طی روزهای اخیر و با ورود و ملاقات حضوری چند مسئول بخش قابل توجهی از مشکلات این خانواده رفع شده است، مشکلاتی که عرصه را برای بازماندگان این خانواده تنگ و سخت کرده بود و گویی این مشکلات را چاره‌ای نبود که با اطلاع رسانی درست اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان کمی از دغدغه‌های روانی‌شان تقلیل یافته است.

در این راستا آرام مدیرکل بهزیستی مازندران که بنا به اظهارات خانواده معتمدی کمک شایان و درخور تحسینی هم داشته است، گفت: ما از بدو اطلاع پیگیر مطالبات و درمان این خانواده بودیم و همچنان در کنار دنیا هستیم.

وی افزود: هزینه لباس مخصوص دنیا که بنا به شرایط سوختگی او باید تهیه و مورد استفاده قرار گیرد با رایزنی خانواده‌اش، ۱۵ میلیون تومان اعلام شد که خارج از توان این خانواده بود و با رایزنی‌ها، این مبلغ فراهم و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: از دیگر مطالبات این خانواده بحث ایاب و ذهاب و کرایه بالایی بود که در اثر سفر به تهران و گرگان جهت انجام پروسه درمان این خانواده را آزار می‌داد که با رایزنی‌ها بنا شد تا خودرویی از این مجموعه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

موسوی رئیس بهزیستی شهرستان ساری نیز با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب مدرسه دنیا نیز هماهنگی و انجام می‌گیرد، گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته با بیمارستان سوختگی زارع، تمام خدمات درمانی به دنیا در این بیمارستان رایگان انجام می‌گیرد.

وی افزود: روانشناس و مشاور هم برای ترمیم روحیه و مشکلات روانی متاثر از این سانحه نیز برای دنیا اتخاذ و هماهنگی شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری نیز با حضور در دفتر آرام مدیرکل بهزیستی مازندران کلیه مطالبات این خانواده را مطرح و در خصوص حل و فصل این موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشت و گفت: این پروژه، یک پروژه کاری نیست بلکه یک پروژه دلی است که ما برای خودمان انجام می‌دهیم و برای آن همواره آماده‌ام.

وی افزود: باید برای انجام این پروژه که یک پروژه خاص است یک مسئول مستقیم مشخص و با جدیت امورات را پیگیری کند.

رضایی فرماندار ساری نیز در دیدار با خانواده معتمدی در خصوص مشکل تملیک خانه پدری دنیا به دلیل بدهی گفت: در تماس با مدیر یکی از بانک‌ها از سوی وی اعلام شد که تاکنون هیچ اخطاریه کتبی به این خانواده از شعب ما ارسال نشد و هیچ دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

وی افزود: اگر بازپرداخت این وام پنج سال دیگر هم طول بکشد، ما نه اخطاری می‌دهیم و نه سود و ریالی را محاسبه می‌کنیم و تمام تلاش خود را هم می‌کنیم تا این مبلغ مشمول بخشودگی شود.

با توجه به اظهارات خانواده معتمدی مبنی بر هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی جراحی پلاستیک صورت، از فرماندار ساری بنا شد تا دیدار حضور دنیا و خانواده‌اش با وزیر بهداشت هماهنگی و انجام گیرد، تا بتوان از این طریق در تامین این رقم گام موثری برداشت.

با وجود این قدم‌های انسان دوستانه و خداپسند، هزینه‌های درمان دنیا بیشتر از این حرف‌ها است، چرا که تنها سوختگی دنیا از ناحیه صورت نبوده و نیاز به پروسه درمان طولانی دیگری در مابقی اعضا و جوارح این دختر ۶ ساله است.

حال در این ماجرای دلخراش، که یک امتحان الهی برای تک تک ما است حضور و کمک یکایک ما به ویژه مسئولان استانی یک تکلیف است که می‌شود آن را “پروژه مهربانی” نام نهاد؛ پروژه‌ای که با حضور چند تن از مسئولان استانی و شهری آغاز شده است و خیلی از مدیران هنوز ورود پیدا نکرده‌اند!

چشمان دنیا و خانواده‌اش به حمایت گرم و خداپسندانه من و توست و در این نا امیدی، امید تنها هدیه ما به دنیا است، دنیای که دختر همه ما است و در نبود پدر و مادرش، با جان و دل باید برایش چون دایه‌ای مهربان باشیم.

از تمام ملت شریف مازندران و کشور  و مسئولانی که قصد حمایت و مساعدت از دنیا را دارند تقاضا داریم کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۷۴۴۴۱۰۴۶۰۹ به نام دنیا معتمدی واریز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =