کد خبر : 112001
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۱۰
-

تهران و دهلی نو در حال کار بر روی یک سازوکار جدید پرداخت هستند

تهران و دهلی نو در حال کار بر روی یک سازوکار جدید پرداخت هستند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تایمز آو ایندیا،  درحالی که روز گذشته واشنگتن در جریان مذاکرات ۲+۲ از دهلی نو خواسته تا واردات نفت از ایران را تا ماه نوامبر به صفر برساند، تهران و دهلی نو در حال بررسی و کار بر روی یک سازوکار جدید پرداخت هستند. این روزنامه هندی مدعی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تایمز آو ایندیا،  درحالی که روز گذشته واشنگتن در جریان مذاکرات ۲+۲ از دهلی نو خواسته تا واردات نفت از ایران را تا ماه نوامبر به صفر برساند، تهران و دهلی نو در حال بررسی و کار بر روی یک سازوکار جدید پرداخت هستند.

این روزنامه هندی مدعی است، هیئتی از ایران آرام و بی صدا در پشت صحنه در دهلی نو در حال فعالیت بر روی یک سازوکار جدید پرداخت برای بندر چابهار هستند و در کنار آن نسبت به خرید ریل و تجهیزات سنگین مهندسی ابراز تمایل کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، پیشنهادی برای ارتباط میان بانک یو سی اُ هند و بانک پاسارگاد ایران وجود دارد. این بانک ایرانی اخیرا مجوز گشایش شعبه در هند را دریافت کرده است؛ و این اقدام می‌تواند به کاهش قیمت نفت خام کمک کند.

همچنین موضوع دیگری وجود دارد و آن نیاز برای ضمانت‌های بانکی برای فعالیت در دو لنگرگاه بندر چابهار است. اینجاست که ارتباط بانک یو سی اُ و بانک پاسارگاد بسیار مهم می‌شود.

این ارتباط احتمالا ایجاد خواهد تا برای پرداخت پول نفت خریداری شده هند از ایران و صادرات محصولات هندی نظیر برنج و کالاهای مهندسی استفاده شود. دو کشور سازوکار مشابهی در زمان تحریم‌های مالی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما ایجاد کرده بودند.

کارشناسان می‌گویند دهلی نو احتمالا به میزان چشم‌گیری واردات نفت از ایران را کاهش دهد، اما بعید است، آن را آن طور که امریکا خواسته به صفر برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 5 =