کد خبر : 111989
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۰
-

آغاز ۲۴امین راهپیمایی حق بازگشت در غزه با شعار «ترامپ، بر خلاف میل تو برمی‌گردیم»

آغاز ۲۴امین راهپیمایی حق بازگشت در غزه با شعار «ترامپ، بر خلاف میل تو برمی‌گردیم»

به گزارش قائم آنلاین، صدها تن از مردم نوار غزه جمعه  (۱۶ شهریور) در راهپیمایی بزرگ حق بازگشت شرکت کردند. به گزارش شبکه ماهواره‌ای الاقصی، ساعتی پیش اهالی غزه برای شرکت در این راهپیمایی که از سوی هیأت برگزارکننده راهپیمایی‌ها «ترامپ، برخلاف میل تو برمی‌گردیم»، خانه‌های خود را به مقصد محل برگزاری تظاهرات که در

به گزارش قائم آنلاین، صدها تن از مردم نوار غزه جمعه  (۱۶ شهریور) در راهپیمایی بزرگ حق بازگشت شرکت کردند.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای الاقصی، ساعتی پیش اهالی غزه برای شرکت در این راهپیمایی که از سوی هیأت برگزارکننده راهپیمایی‌ها «ترامپ، برخلاف میل تو برمی‌گردیم»، خانه‌های خود را به مقصد محل برگزاری تظاهرات که در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی است، ترک کردند.

به گزارش این شبکه، هنوز ساعتی از برگزاری این تظاهرات نگذشته است که نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را از ناحیه سینه، پا و سر در شرق منطقه خان یونس هدف قرار دادند.


غزه امروز

راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به محاصره غزه و نیز تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود آغاز شد.

گروه‌های مقاومت و در رأس آن‌ها، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده این تظاهرات‌ها تا تحقق اهداف ادامه پیدا می‌کند.

این راهپیمایی‌ها در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در ۱۵ آذر ماه و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

رژیم صهیونیستی که از برگزاری این راهپیمایی‌ها نگران بوده، در هر با تظاهرات کنندگان را سرکوب کرده و به سمت آن‌ها آتش گشوده است که تا به امروز بیش از ۱۷۰ نفر شهید و ۱۸ هزار  نفر زخمی شده‌اند.

از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد نمازگزاران فلسطینی در اطراف شهرهای رام الله و الخلیل، بعد از نماز جمعه در اعتراض به مصادره خانه‌های خود از سوی صهیونیست‌ها با هدف ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین، دست به اعتراض زده و با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =