کد خبر : 111884
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۰۰
-

مازندران میزبان ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مازندران میزبان ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، سردار عبدالله ملکی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مردم شهیدپرور مازندران در ایام دهه اول ماه محرم از ۱۵ شهید گمنام استقبال می‌کنند که باید اقدامات لازم برای باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم تشییع در شهرستان ساری انجام شود. وی افزود: زمان

به گزارش قائم آنلاین، سردار عبدالله ملکی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مردم شهیدپرور مازندران در ایام دهه اول ماه محرم از ۱۵ شهید گمنام استقبال می‌کنند که باید اقدامات لازم برای باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم تشییع در شهرستان ساری انجام شود.

وی افزود: زمان تشییع شهدای گمنام هفتم محرم ساعت ۹ صبح از میدان شهدا تا امام‌زاده یحیی به همراه اجرای مراسم ویژه توسط سپاه ناحیه ساری است و ما با اعلام آمادگی کامل را برای استقبال از شهدا داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه گرد: در ششم محرم از شهرستان سوادکوه تا شهرستان بابل به همراه مراسم شب وداع ۱۵ شهید گمنام و مراسم تشییع و تدفین هفت شهید گمنام در شهرهای نکا، قائم‌شهر و تنکابن و شیرود داریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه امسال باید زنگ مدارس با رنگ و بوی فرهنگ دفاع مقدس باید به صدا در بیاید، گفت: توجه به جبهه مقاومت مردم‌سالاری دینی امسال همانند سالهای گذشته با شعار تولید ملی، اقتصاد مقاومتی پابرجاست و این بحث همزمان با آغاز سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان روایت‌گری می‌شود.

ملکی با بیان اینکه همچنین باید به بحث راهیان نور و اردوهای دانش‌آموزی توجه شود، گفت: امروز با توجه به اوضاع بد اقتصادی خوشبختانه شاهد اختراع مهمات و موشک‌های پیشرفته توسط جوانان غیور این سرزمین هستیم که باید از وجودشان درزمینه هدفمند کردن اهداف دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به برنامه‌های در دستور کار، یاد آور شد: دیدار با خانواده شهدا توسط همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تا فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود، بزرگداشت هفته دفاع مقدس با برنامه باشد، در طی این ۳۸ سال هر ساله برنامه‌های دفاع مقدس را هر چه باشکوه‌تر انجام دهیم امسال هم با شعار (ما توانسته‌ایم) آغاز کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: دشمن ۴۰ سال است که می‌خواهد به ما حمله کند ولی نمی‌تواند، خوشحالیم؛ چرا که این قدرتی است که فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس به ما داده و به آن افتخار می‌کنیم و با وجود محدودیت‌های موجود و جنگ اقتصادی ما همچنان پابرجا ایستاده و در چهارچوب خاص خود حرکت می‌کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: با توجه به درخواستی درمورد توجه هر چه بیشتر به فضای مجازی باید کمیته فضای مجازی را بیشتر از قبل مدنظر قرار دهیم و با برنامه‌ریزی در رابطه با تبلیغات اسلامی با هماهنگی صدا و سیمای مازندران نماهنگ‌هایی درباره دفاع مقدس که در هشت سال پخش شده بودند در جاهای مختلف پخش شود و روش‌های مدرن و نو در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خواهیم داشت.

ملکی گفت: با توجه به اینکه در بخش حوزه علمیه ۲۵ مدرسه علمیه داریم که ۳ هزار طلبه در آن آموزش می‌بینند، در این هفته از یادگاران دفاع مقدس دعوت شود تا خاطرات خود را برای طلاب جوان بازگو کنند و از وجود ۴۰۰ مبلغ در مساجد نیز بهترین بهره را بگیریم. همچنین برنامه های پدافند هوایی توسط ارتش در دستور کار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 12 =