کد خبر : 111909
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۵
-

لزوم اقدام عاجل دولت برای تخصیص ارز ویژه به دانشگاه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی

لزوم اقدام عاجل دولت برای تخصیص ارز ویژه به دانشگاه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی

به گزارش قائم آنلاین، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو ، در پاسخ به سوالی در مورد نامه ۱۳ رئیس دانشگاه سطح یک کشور به دولت در خصوص تخصیص ارز لازم به مراکز آموزش عالی گفت: بودجه همواره یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها بوده و هر اندازه که دولت در این خصوص برای مراکز

به گزارش قائم آنلاین، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو ، در پاسخ به سوالی در مورد نامه ۱۳ رئیس دانشگاه سطح یک کشور به دولت در خصوص تخصیص ارز لازم به مراکز آموزش عالی گفت: بودجه همواره یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌ها بوده و هر اندازه که دولت در این خصوص برای مراکز آموزش عالی تخصیص اعتبار قائل شود دانشگاه‌ها از آن استقبال کرده و برای توسعه علم و فناوری کشور آن را به کار می‌گیرند.

وی افزود: کار علم و پژوهش نیاز به اعتبار زیادی دارد ضمن اینکه سال گذشته دولت عنایت ویژه‌ای به دانشگاه‌ها در خصوص بودجه آنها داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه‌ها تنها دستگاه اجرایی در کشور بودند که صد درصد بودجه آنها در سال ۹۶ تخصیص پیدا کرد گفت: که این امر نشان‌دهنده عنایت دولت به مراکز آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا اتکای خود را به بودجه دولتی کمتر کنند اظهار داشت: می‌کوشیم با افزایش درآمدهای اختصاصی قدرت مالی دانشگاه‌ها را افزایش دهیم.

معتمدی اضافه کرد: اوایل سال جاری طبق سنوات هر ساله چون کسری بودجه بیشتر است معمولاً در شش ماهه دوم و به ویژه آخر سال بودجه مراکز آموزشی جبران می‌شود و امیدواریم این موضوع هم در سال جاری رخ دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به درخواست دانشگاه‌ها جهت تخصیص ارز دولتی خاطرنشان کرد: وقتی ارز موردنیاز دانشگاه‌ها از رقم ۴۲۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان می‌رسد، مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورد و دانشگاه‌ها می‌توانند از ارز سامانه سنا استفاده کنند، شرایط کمی بهتر است.

معتمدی گفت: چون دانشگاه‌ها ارز موردنیازشان را برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و اساتید است مقداری شرایط برای دانشگاه‌ها سخت می‌شود، البته نامه‌ای از سوی رؤسای دانشگاه‌های بزرگ به دولت نوشته شده و از آنها خواستیم در این خصوص تعیین تکلیف صورت گرفته و حمایت‌های دولت از دانشگاه‌ها بیشتر شود و تلاش داریم تا این دغدغه خدای ناکرده به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همکاری‌های بین‌المللی و خرید تجهیزات و مواد اولیه تحقیقات مراکز پژوهشی وابسته به دانشگاه لطمه‌ای وارد نشود. لذا از دولت خواستیم در چارچوب سیاست‌های مدنظر عنایتی ویژه به دانشگاه‌ها صورت گیرد و بتوانیم از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر نتوانیم از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنیم باید دولت معادل ریالی آن را در بودجه دانشگاه‌ها ببیند. البته تلاش می‌کنیم مدیریت دانشگاه‌ها را همچنان داشته ولی با توجه به اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول در سال‌های اخیر حداکثر مساعدت را به دانشگاه‌ها داشتند، امیدواریم در سال جاری نیز این عنایت ویژه همچنان شامل حال مراکز آموزش عالی باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اجرای طرح روز درهای باز دانشگاه و توجه ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش‌آموزان گفت: با توجه به موقعیت ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و واقع شدن آن در مرکز شهر همواره پذیرای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و آشنایی این افراد با رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاه پلی‌تکنیک بوده است، البته بازدیدهای آنها در برخی مقاطع مانند قبل انتخاب رشته و پس از آن بیشتر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =