کد خبر : 111956
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
-

آشفتگی بازار و احتکار قشر ضعیف و متوسط جامعه را رنج می‌دهد

آشفتگی بازار و احتکار قشر ضعیف و متوسط جامعه را رنج می‌دهد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با اشاره به اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم، اظهار کرد: همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) کشتی نجات و پناهگاه هستند اما راه نجات از طریق شناخت و پناه بردن به امام حسین (ع) سریع‌تر است و آن حضرت

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با اشاره به اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم، اظهار کرد: همه پیامبران و ائمه معصومین(ع) کشتی نجات و پناهگاه هستند اما راه نجات از طریق شناخت و پناه بردن به امام حسین (ع) سریع‌تر است و آن حضرت ماموریتی را برعهده گرفت که هیچ یک از اولیای الهی نداشتند.

وی افزود: عاشورا و مصیبت عاشورا و موجی که در دنیا ایجاد کرد، نمونه و نظیر نداشته است، ایشان در عاشورا صحنه‌ای را رقم زد که عرشیان و فرشیان و از آدم تا خاتم بر او آفرین گفتند.

امام جمعه موقت ساری گفت: عاشورا بزرگترین شعائر الهی در تاریخ آیین الهی اسلام است، غدیر را احیا کرد، کل تاریخ بشریت را درنوردید و به خود اختصاص داد و هستی را تا قیام حضرت مهدی (عج) معطوف خود ساخت.

یوسف‌پور با بیان اینکه در عرش الهی ثبت شده است که “ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه”، ادامه داد: بیاییم عاشورا را بازخوانی کنیم، از سیاسی‌گری، چند دستگی و سر و صدای ظاهری دوری کرده و اهل بیت(ع) را فدای گریه‌های ظاهری نکنیم.

وی با بیان اینکه عاشورا را با محتوای عاشورایی علم کنیم، اظهار کرد: از عزاداری‌های بدون محتوا، اشعار من در آوردی، چادرزنی‌های بی‌مورد، عزاداری‌هایی که توهین به عاشورا است پرهیز کنیم زیرا این اقدامات ما را از فرهنگ عاشورایی دور می‌کند، لذا از دستگاه‌های متولی تقاضا می‌شود به این نکات توجه داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: اما در جامعه دینی مسئله امر و نهی به طور جد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و کمرنگ شده است و فساد اخلاقی، شکستن حیا و حرمت‌ها را می‌بینیم.

وی دلیل وضعیت فعلی را دور شدن جامعه از عقلانیت و حکمت دانست و بیان کرد: بر همه ما یعنی دولت و ملت واجب عقلی، شرعی و ملی است که برای حفظ اسلام عزیز در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیشتر تلاش کنیم، و از مداحان و مبلغان در جهت احیای فریضه الهی دعوت می‌کنم.

یوسف‌پور با اشاره به قیام مردم تهران در ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه معروف است، تصریح کرد: جمشید آموزگار با هدف فضای باز سیاسی وارد عمل شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و پس از حادثه رکس آبادان استعفا داد، پس از او شریف امامی با شعار آشتی ملی و احترام به روحانیت وارد عمل شد اما نتوانست خشم مردم را نسبت به رژیم شاه کاهش دهد.

وی ادامه داد: در ۱۷ شهریور ۵۷ بود که مردم تهران در میدان ژاله برای بیان اعتراض خود جمع شدند اما آنها اطلاعی از حکومت نظامی که از شب گذشته اعلام شده بود نداشتند و در ژاله با زره‌پوش‌ها مواجه شدند، ماموران رگبار را به سوی مردم نشانه رفتند و آنها را به خاک و خون کشیدند تا حدی که شهدای آن روز را تا ۴ هزار نفر نیز نوشته‌اند که این یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاراتی به چالش اقتصادی، بیکاری، آشفتگی بازار، نوسانات ارز و گرانی و احتکار که قشر متوسط جامعه و ضعیف را رنج می‌دهد، داشتند.

یوسف‌پور گفت: آنچه که امروز به جامعه تزریق می‌شود، جو ناامیدی را نسبت به آینده به وجود آورده است و ویروس بدبینی را به جامعه تزریق می‌کنیم، بهتر است که دنبال بزرگ و علم کردن ضعف‌ها نباشیم زیرا دشمن وارد عمل و سوءاستفاده می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن دشمن است اما ما که برای نظام این همه شهید را فدا کردیم چرا باید مقابل این همه اشکالات و مشکلات نایستیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ چرا باید برای استیضاح یک وزیر کل کشور را به هم بریزیم؟

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند شرایط حساسی داریم و باید از ایجاد یاس و ناامیدی پرهیز شود، گفت: بنا به فرموده رهبر، خالی کردن پشت دولت و دعوا کردن و کار موازی ایجاد کردن صحیح نیست و کارها باید در مسیر قانون باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =