کد خبر : 111878
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
-

وزیران خارجه آلمان و ترکیه علیه عملیات آزادسازی «ادلب» موضع گرفتند

وزیران خارجه آلمان و ترکیه علیه عملیات آزادسازی «ادلب» موضع گرفتند

به گزارش قائم آنلاین، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از اعتراض دیپلماتیک به مسکو درپی حملات هوایی جنگنده‌های این کشور به مواضع تروریست‌ها و معارضان سوری در ادلب خبر داد. چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که به آنکارا سفر کرده، گفت: «بعد از این حملات، دستگاه دیپلماسی ما با

به گزارش قائم آنلاین، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از اعتراض دیپلماتیک به مسکو درپی حملات هوایی جنگنده‌های این کشور به مواضع تروریست‌ها و معارضان سوری در ادلب خبر داد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که به آنکارا سفر کرده، گفت: «بعد از این حملات، دستگاه دیپلماسی ما با یکدیگر تماس گرفتند. ما به آنها (روسیه) گفتیم که این اقدام اشتباهی بود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با تکرار ادعاها مبنی بر خطرناک بودن عملیات ارتش و نیروهای سوری برای بازپس‌گیری ادلب از معارضان، گفت: «این حملات که با هدف تصرف ادلب هستند، خطر جدی دارند و از زوایای مختلف فاجعه‌بار خواهند بود».

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه کشورش به همراه ایران و روسیه، ضامن‌های آتش‌بس در سوریه هستند، گفت با این دو کشور تماس‌های نزدیکی را درباره ادلب دارد.

وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه موضع برلین درخصوص سوریه با موضع آنکارا همپوشانی دارد، گفت: «باید به کسانی که از ادلب خارج می‌شوند، کمک کرد. ما درباره اینکه چطور می‌توانیم به آنها کمک کنیم، مذاکره کردیم. ترکیه شریک مهم ما در این موضوع است».

ماس با بیان اینکه آلمان از ترکیه در نشست سه‌جانبه تهران حمایت می‌کند، تاکید کرد که برلین منافع استراتژیکی در داشتن روابط سازنده با آنکارا دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم بهبود روابط دوجانبه بین ترکیه و آلمان، درپی تنش‌های دیپلماتیک اخیر بین دو کشور، افزود: «ما اراده قوی برای ارتقای بیشتر روابط خود داریم… البته درباره نگرانی‌های خود از برخی تحولات شامل مسائل حقوق بشری هم گفت‌وگو کردیم».

ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.

تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

ارتش سوریه طی ماه‌های گذشته توانست دو منطقه غوطه و منطقه جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

روزنامه الوطن سوریه چندی پیش گزارش داد ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به شمال حماه گسیل داشته است تا برای نبرد سرنوشت‌ساز ادلب آماده شود. همچنین با نزدیک شدن زمان حملات احتمالی نظامی به مواضع گروه‌های مسلح در استان ادلب، برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این استان، نگرانی گروه‌های تروریستی حاضر در این منطقه افزایش یافته و ظاهرا علی‌رغم تصوراتشان جایگاه مردمی در این استان ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 17 =