کد خبر : 111860
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
-

مخالف ادغام ۲ مدرسه دوره متوسطه شهر سورک هستیم

مخالف ادغام ۲ مدرسه دوره متوسطه شهر سورک هستیم

به گزارش قائم آنلاین، شهر سورک در دوره متوسطه دارای دو مدرسه ۲۲ بهمن و مرحوم کمیل دباغیان است، ساختمان جدید مدرسه ۲۲ بهمن سورک در سال ۸۶ افتتاح شد و دانش آموزان روستاهای اطراف هم‌چون لالیم، بادله، انجیل نسام و کیاپی و … در این مدرسه تحصیل می‌کنند، مدرسه مرحوم کمیل دباغیان نیز در

به گزارش قائم آنلاین، شهر سورک در دوره متوسطه دارای دو مدرسه ۲۲ بهمن و مرحوم کمیل دباغیان است، ساختمان جدید مدرسه ۲۲ بهمن سورک در سال ۸۶ افتتاح شد و دانش آموزان روستاهای اطراف هم‌چون لالیم، بادله، انجیل نسام و کیاپی و … در این مدرسه تحصیل می‌کنند، مدرسه مرحوم کمیل دباغیان نیز در بلوار آیت الله دارابکلایی شهر سورک واقع شده و دانش آموزان از روستاهای دارابکلا، اسرم، جامخانه و … در آنجا حضور دارند.

در سال جاری آموزش و پرورش اعلام کرده که به‌دلیل کاهش تعداد دانش آموزان دو مدرسه آنها باید درهم ادغام شوند و در همین راستا اعلام کرده که دانش آموزان باید در مدرسه کمیل ادغام شوند که این موضوع مورد انتقاد بعضی از مسئولان شهر سورک واقع شد.

کاظم امجدی رئیس شورای شهر سورک در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: این دو مدرسه در محدوده شهر سورک واقع شده‌اند اما باید بعضی مسائل رعایت شود.

وی با بیان اینکه مدرسه ۲۲ بهمن بیشترین قدمت را دارد، افزود: انجمن اولیا، شورای شهر و اولیای دانش آموزان موافق این ادغام نیستند.

نماینده شورا در شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: از نظر آموزشی هر مدرسه‌ای که دانش آموز کمتری داشته باشد کیفیت آموزشی آن بالا می‌رود و آموزش و پرورش نباید مخالف این موضوع باشد.

امجدی با این سوال که از نظر آموزش و پرورش برای جلوگیری از انحلال مدرسه تعداد دانش آموزان باید چند نفر باشد، تاکید کرد: اگر فضای فعلی مدرسه ۲۲ بهمن پاسخگوی نیست جای اداره آموزش و پرورش و مدرسه تغییر کند.

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی با توجه به وضعیت معیشتی فعلی جامعه برای یک دانش آموز و موضوع سرویس مدرسه و اینکه سورک تاکسی شهری ندارد سخت خواهد بود، تصریح کرد: دانش آموزان برای رفت و آمد به مدرسه کمیل باید خطرات عبور از چند گذرگاه را بگذرانند.

امجدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند یک رشته را در مدرسه ۲۲ بهمن و رشته دیگر را در مدرسه کمیل ایجاد کند تا دو مدرسه ادغام نشوند و اگر این کار انجام شود شورا در همکاری خود با آموزش و پرورش تجدید نظر خواهد کرد.

رئیس شورای شهر سورک در پایان گفت: با مخالفت ما قرار شد محمدرضا غلامی سرپرست فرمانداری میاندورود با مسئول پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش نشستی داشته باشد و نتیجه را به ما اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + نه =