کد خبر : 111753
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۴۰
-

ظرفیت ۱۰۰۰ هکتاری گل و گیاه در مازندران

ظرفیت ۱۰۰۰ هکتاری گل و گیاه در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، عزیزاله شهیدی‌فر بعد از ظهر امروز در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه آمل اظهار کرد: مازندران سرزمین نایاب و کمیاب در کشور و دنیا است و استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی دارد که توانسته جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف کشاورزی به نمایش بگذارد؛ اما رفته رفته عرصه‌های کشاورزی و منابع

به گزارش قائم آنلاین، عزیزاله شهیدی‌فر بعد از ظهر امروز در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه آمل اظهار کرد: مازندران سرزمین نایاب و کمیاب در کشور و دنیا است و استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی دارد که توانسته جایگاه خود را در عرصه‌های مختلف کشاورزی به نمایش بگذارد؛ اما رفته رفته عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی در معرض تهدید قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای مناسب برای حفظ اراضی کشاورزی در استان، اقتصادی کردن تولید در اراضی است تا کشاورزان درآمد کافی را از اراضی داشته باشند و حاضر نباشند هدیه نیاکان و اراضی که قابل تجدید نیست را به فروش برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به دانش، علم، تکنولوژی و دستاوردهای بشری که روز به روز شاهد هستیم می‎تواند به ما کمک کند تا بتوانیم افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشیم.

این مسؤول درباره ظرفیت گل و گیاه مازندران متذکر شد: مازندران ظرفیت بالا و ایده آلی در این صنعت دارد اما قانع شدن و درجا زدن با این مقبولیت ایده خوبی نیست.

شهیدی‌فر ظرفیت گل و گیاه مازندران را با هزار هکتار سطح پوشش گلخانه‌ای و فضای آزاد اعم از ۳۰۰ هکتار گلخانه‌ای و ۷۰۰ هکتار فضای آزاد اعلام و بیان کرد: ۳۰۰ هکتار در سایر بخش‌ها شامل گیاهان دارویی، گل محمدی و لیمو ترش در استان داریم و باید این مقدار را در یک برنامه پنج ساله به ۶۰۰ هکتار افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تنوع در تولید گل و گیاه را زیاد دانست و گفت: می‌توان در بحث ترانزیت، اقتصادی و فرهنگ مصرف توجه بیشتری شود و بر این اساس باید نسبت به تسهیل‌گری در صادرات توجه جدی‌تری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + پانزده =