کد خبر : 111625
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
-

روحانی چگونه باید از کارنامه کابینه ناهماهنگ حرف می‌زد

روحانی چگونه باید از کارنامه کابینه ناهماهنگ حرف می‌زد

به گزارش قائم آنلاین، وحید شقاقی در گفت‌وگو با الف اظهار داشت: یکی از دلایلی که نمایندگان اقناع نشدند و از ۵ پاسخ، به ۴ پاسخ رای منفی دادند، به این دلیل بود که تفاوت چندانی با ماه‌های گذشته نداشت. آمارهایی که ازسوی رئیس اعلام می‌شود واقعی نبوده و احتیاج به تحلیل موشکافانه و دقیق

به گزارش قائم آنلاین، وحید شقاقی در گفت‌وگو با الف اظهار داشت: یکی از دلایلی که نمایندگان اقناع نشدند و از ۵ پاسخ، به ۴ پاسخ رای منفی دادند، به این دلیل بود که تفاوت چندانی با ماه‌های گذشته نداشت. آمارهایی که ازسوی رئیس اعلام می‌شود واقعی نبوده و احتیاج به تحلیل موشکافانه و دقیق دارد، متاسفانه دولت آمارهای واقعی را ارائه نمی‌دهد.
نرخ رشد تورم، در سال‌های اخیر نیز ۱۰ درصد اعلام شده بود و این کاهش تورم هم واقعی نبوده و تصنعی است. علت این است که زمانی نرخ تورم به صورت واقعی کاهش پیدا می‌کند که بهره‌وری اقتصادی تقویت شود؛ درحالی‌که تورم در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت و رکود مصرف‌کننده کنترل شده بود و در حالت انتظار داشتیم لذا نرخ تک‌رقمی آن هم به صورت ریشه‌ای و پایدار کنترل نشده است یعنی ریشه‌های تورم خشکانده نشد و به دلیل رکود کاهش یافت.
در حوزه اشتغال نیز وضعیت خوب نیست و نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص منفی بوده و بهبود وضعیت کسب وکار هم خیلی خوب نیست و دولت نتوانست آن را بهبود ببخشد. در دولت الزامات تحقق اشتغال خوب و پایدار وجود نداشت و به همین دلیل نمایندگان توضیحات رئیس‌جمهور در این خصوص را شبهه‌ناک اعلام کردند.
درواقع باید گفت که آمارها آن عددی نیست که اعلام می‌شود.
وی می‌افزاید: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت وظیفه مدیریت تیم اقتصادی، انتخاب وزرا و جسارت برای جهاد اقتصادی را دارد. اگر بتواند تیم اقتصادی هماهنگ را سرکار بیاورد؛ ما می‌توانیم منتظر رویاهای مثبت باشیم، ولی زمانی‌که دولت ضعیف باشد، متاسفانه شاهد ناگواری خواهیم بود. دیدیم که در ۹ ماه اخیر هماهنگی و یکدستی و هم‌افزایی در تیم اقتصادی دولت وجود نداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 2 =