کد خبر : 111502
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
-

ورود ۸ هزار نفر به حوزه علمیه کشور در سال جدید

ورود ۸ هزار نفر به حوزه علمیه کشور در سال جدید

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه مازندران که به میزبانی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل برگزار شد با بیان اینکه هشت هزار نفر در سال جدید تحصیلی وارد حوزه علمیه کشور شدند، گفت: ۷۰هزار نفر در مدارس حوزه علمیه کشور در حال

به گزارش قائم آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه مازندران که به میزبانی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل برگزار شد با بیان اینکه هشت هزار نفر در سال جدید تحصیلی وارد حوزه علمیه کشور شدند، گفت: ۷۰هزار نفر در مدارس حوزه علمیه کشور در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعطیلات مدارس حوزه علمیه کاهش یافت، اظهار کرد: بعضی از حوزه‌های علمیه کشور قبل از شهریور اما تمامی مدارس حوزه علمیه از شهریور شروع به کار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار طلبه در دوره‌های مختلف و ارتقایی تابستان حضور فعال داشتند، عنوان کرد: مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید در رشته‌های مختلف در حوزه علمیه اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تصمیمی بر افزایش تعداد مدارس حوزه علمیه در سطح کشور نداریم، تصریح کرد: ۲۰ مدرسه جدید در سال ۹۷ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اعرافی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مدرسه حوزه علمیه در سطح کشور، یادآورشد: برای استان‌ها بسته‌های ارتقایی و واگذاری اختیارات بیشتر در نظر داریم تا شاهد پویایی بیشتر در مدارس حوزه علمیه باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه رشته‌ها در حوزه‌ها هستیم، عنوان کرد: اسناد جامع حوزه‌ها در سال ۹۶ تکمیل شد و نظام جامع رشته‌ها در حوزه‌های علمیه به اتمام می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه با تکمیل نظام جامع رشته‌ها ده‌ها رشته و گرایشات جدید در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه وارد می‌شود، گفت: مجموعه رشته‌ها و دوره‌های کاربردی و مهارتی گسترده‌ای را در حال طراحی هستیم که منطبق با نیازها و پرسش‌های جامعه است.

اعرافی در پایان با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه، موسسه و مرکز تحت نظر جامعه المصطفی در ۶۰ کشور جهت توسعه حوزه‌های علمیه در دنیا فعالیت می‌کنند، گفت: ۵۰ هزار نفر از سراسر دنیا با ۱۳۰ ملیت مختلف در این حوزه‌ها در حال کسب دانش و تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =