کد خبر : 111504
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
-

دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران برگزار می‌شود

دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو ، از برگزاری دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران خبر داد. وی تصریح کرد: دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز ۱۴ و ۱۵ شهریورماه  در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم در راستای حل مسائل

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو ، از برگزاری دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران خبر داد.

وی تصریح کرد: دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز ۱۴ و ۱۵ شهریورماه  در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم در راستای حل مسائل و مشکلات مربوط به میوه‌های ریز استان است که باید با همکاری متخصصین و کارشناسان دانشگاه کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حل مسائل و رفع مشکلات موجود اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه میوه‌های ریز به عنوان میوه‌های فراویژه است که دارای ارزش تغذیه‌ای و دارویی فراوانی است؛ عنوان کرد: این سمپوزیوم با همکاری انجمن علوم باغبانی کشور، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و با حضور متخصصین، پژوهشگران، صاحب نظران، دانشجویان، کارشناسان و تولیدکنندگان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

شهیدی‌فر اعلام کرد: تاکنون ۱۱۰ مقاله برای حضور در این سمپوزیوم ارسال شده است.

وی متذکر شد: استان مازندران ظرفیت تولید میوه‌های ریز را دارا است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به عنوان قطب تولید میوه‌های ریز در کشور و حتی منطقه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: مازندران در بخش میوه‌های ریز بویژه بِری‌ها جایگاه خاصی دارد و باید نسبت به انجام مطالعه و برنامه‌ریزی برای کاشت آن در مناطق مستعد استان اقدام شود.

شهیدی‌فر با بیان اینکه سطح زیرکشت میوه‌های ریز استان هشت هزار و ۲۲ هکتار است که ۱۹۵ هزار و ۵۸ تن میوه ریز مانند توت فرنگی، کیوی و تمشک تولید می‌شود، گفت: از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی درباره میوه‌های ریز، توسعه کشت با استفاده از ارقام جدید و اصلاح شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 19 =