کد خبر : 111364
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۰
-

تجمع بسیجیان خراسان‌ جنوبی در نمایش اقتدار عاشورایی

تجمع بسیجیان خراسان‌ جنوبی در نمایش اقتدار عاشورایی

به گزارش قائم آنلاین، سردار علی قاسمی در جمع خبرنگاران در تشریح رزمایش «بسیجیان محمد رسول‌الله(ص) ۲» اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استعمار انگلیس بوده و این کشور سابقه بدی در تاریخ در راستای نفوذ در کشورها و ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی دارد. وی با اشاره به اینکه انگلیس در خاورمیانه و

به گزارش قائم آنلاین، سردار علی قاسمی در جمع خبرنگاران در تشریح رزمایش «بسیجیان محمد رسول‌الله(ص) ۲» اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استعمار انگلیس بوده و این کشور سابقه بدی در تاریخ در راستای نفوذ در کشورها و ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه انگلیس در خاورمیانه و غرب آسیا نفوذ یافته و منابع این کشورها را چپاول کرده است، تصریح کرد: انگلیس در ایران نیز چندین سال نفوذ یافت و به بهره‌کشی از منابع این کشور پرداخت تا اینکه بعد از انقلاب این نفوذ قطع شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به رزمایش «بسیجیان محمد رسول‌الله(ص) ۲» اشاره کرد و گفت: این رزمایش در شرف اجرا در طی سه مرحله است.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله نخست این رزمایش گروه‌های جهادی بسیجی برای محرومیت‌زدایی از ۹ تا ۲۹ شهریورماه در قالب ۲۱۹ گروه به مناطق محروم و کم‌برخوردار حاشیه شهرها و روستاها اعزام می‌شوند، یادآور شد: از نهم شهریورماه تاکنون ۶۶ گروه جهادی در قالب ۸۳۳ بسیجی در مناطق محروم استان برای خدمت‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۵ بسته کامل کیف مدرسه در بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع، ۷۰۰ سبد غذایی توزیع، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سلامت، ویزیت رایگان ۵۸۰ نفر توسط پزشکان عمومی، ویزیت ۴۵۰ نفر توسط پزشکان متخصص زنان، شرکت ۴۰۰ نفر در کلاس‌های مشاوره، ترمیم مساجد و خانه‌های محرومین، ترمیم مسیر جوی آب در روستاها و دیگر فعالیت‌ها صورت گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش، رزمایش گردان بیت‌المقدس در استان است، افزود: در این رزمایش ۲۰ گردان امنیتی بسیج در ١۴ شهریورماه به شکل همزمان در استان شرکت که شامل دو مرحله اردوکشی و تمرین شبانه و روزانه و مرحله دوم آموزش‌های رزمی و آرام‌سازی می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در این مرحله هدف آمادگی و انسجام گردان‌های بیت‌المقدس، تقویت روحیه نیروهای جهادی، مأیوس کردن دشمن از تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران و اثبات حامی بودن مردم نسبت به اسلام، نظام و رهبری است.

وی مرحله سوم این رزمایش را نمایش اقتدار عاشورایی دانست و گفت: در این مرحله تمام بسیجیان در مرکز استان تجمع و در استادیوم بیرجند نمایش اقتدار بسیج برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: این بسیجیان از گردان‌های امام علی(ع)، بیت‌المقدس و گردان امام حسین(ع) و همچنین از اقشار ۲۰ گانه بسیج هستند که به طور متمرکز در یک روز این برنامه پیش‌بینی شده است.

قاسمی اضافه کرد: برگزاری این تجمع بزرگ پنجم مهرماه همزمان با سراسر کشور برنامه‌ریزی شده اما امکان جابه‌جایی آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای مرحله سوم این رزمایش قرارگاه امام هادی(ع) تشکیل شده است، یادآور شد: هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های اجرایی و ادارات کل خواهیم داشت تا از امکانات آن‌ها برای پشتیبانی و جا‌بجایی ۲۰ هزار بسیجی شرکت‌کننده در این تجمع استفاده نماییم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای همه بخش‌های جامعه برنامه‌ دیده شده تا در این رزمایش شرکت کنند، اضافه کرد: برای حضور حداکثری بسیجیان در این تجمع با استانداری رایزنی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه بسیج در هر مقطعی مأموریتی خاص دارد، افزود: در دهه ۶۰ مأموریت بسیج فعالیت نظامی، در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مأموریت بسیج، سازندگی و در دهه ۸۰ تا ۹۰ بحث جنگ نرم که جزو هجمه‌های اصلی دشمن بوده در دستور کار بسیج قرار دارد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز با توجه به اینکه موضوع جنگ اقتصادی مدنظر دشمن با هدف به زانو در آوردن ملت ایران بوده این موضوع در دستور کار بسیج قرار دارد.

وی گفت: کار بسیج در این مقطع خدمت‌رسانی بوده که در قالب طرح‌های اعتلا به شکل هفت برنامه در حال حاضر در دستور کار بسیج قرار گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از جمله این طرح‌ها، طرح شهید بهنام محمدی ویژه دانش‌آموزان برای اتصال مدارس به مساجد، طرح امام جواد ویژه محلات آسیب‌پذیر و طرح خدمات امنیتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − ده =